صهیونیست‌ها از جنگ درازمدت وحشت دارند
کد خبر: 4182419
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
امام جمعه قزوین:

صهیونیست‌ها از جنگ درازمدت وحشت دارند

امام جمعه قزوین گفت: صهیونیست‌ها همیشه در طول تاریخ از جنگ درازمدت وحشت داشته‌اند، می‌توانند یکجا را بمباران کنند یا یک کشتار جمعی راه بیندازند اما وقتی کسی مقابلشان بایستد طاقت ادامه ندارند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۲۶ آبان در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن اشاره به ولادت حضرت زینب(س) به قسمتی از بیانات آن حضرت در مجلس یزید اشاره و گفت: شما این‌ها را با جنایاتی که امروز توسط صهیونیست‌ها در غزه اتفاق می‌افتد مقایسه کنید، آینده‌ای که حضرت زینب(س) برای قافله حسینی مطرح کرد و آن آینده تاریک و ذلت‌باری که برای یزید بیان فرمود.

وی ادامه داد: امروزه ما شاهد تحقق پیش‌بینی آن حضرت هستیم، این را مانند یک بشارت به مردم غزه، فلسطین و لبنان هدیه می‌کنیم تا بدانند ائمه(ع) یاور این حرکت مظلومانه هستند.

این مسئول بیان کرد: مناسبت مهم دیگر ما مقاومت اسلامی و وضعیت صهیونیست‌هاست، درباره مقاومت اسلامی عرض می‌کنم که ما باید به رژیم صهیونیستی بفهمانیم بمب‌های آمریکایی اروپایی ساختمان‌ها را ویران می‌کنند اما اراده انسان‌های مؤمن و انسان‌هایی که به خدا توکل دارند نه تنها با بمب درهم نمی‌شکند، بلکه محکم‌تر خواهد شد، اراده را با بمب نمی‌توان از میان برداشت.

وی اظهار کرد: فرعون وقتی نتوانست اراده‌ها را بشکند کودک‌کشی کرد، صهیونیست‌ها نیز علاوه بر کودک‌کشی، زن‌ها را می‌کشند، ساختمان‌ها را ویران می‌کنند، داروخانه‌ها را منفجر می‌کنند، منابع آب را آلوده می‌کنند و مردم را با تشنگی مواجه می‌کنند، صهیونیست‌ها می‌توانند این کارها را انجام دهند اما هرگز نمی‌توانند اراده مردم را خدشه‌دار کنند، اراده مردم غزه هر روز محکم‌تر خواهد شد.

پیروزی و نصرت خدا نزدیک است

عابدینی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند چه زمانی پیروز می‌شویم؟ خدای متعال در آیه ۲۱۴ سوره مبارکه بقره می فرماید «ألا انّ نصر الله قریب»، یعنی بدانید پیروزی و نصرت خدا نزدیک است، ما خیلی به این پیروزی امیدواریم، فلذا به عزیزان جبهه مقاومت در همه جای دنیا به ویژه در غزه این آیه شریفه را یادآوری می‌کنیم، البته می‌دانیم که این عزیزان با همین آیه زندگی می‌کنند، با این آیه دل‌های ما نیز آرام می‌شود و این دردهای جانکاهی که می‌بینیم التیام و آرامش پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه نسا می‌فرماید در تعقیب دشمنان خونخوار سست نشوید، اگر رنج و سختی دیدید و مصیبت‌ها برای شما پیش آمد، بدانید که دشمنان شما هم از دست شما ضربه خورده‌اند و همه چیزشان را از دست می‌دهند، منتها شما با آن‌ها فرق می‌کنید، شما به خدا امید دارید اما آن‌ها هیچ امیدی ندارند، آن‌ها آوارگان و سرگردان‌هایی هستند که از اینجا رانده می‌شوند ولی هیچ کجای دنیا نمی‌خواهند این‌ها را ببینند و راضی نیستند که این‌ها را در کشورشان اقامت دهند.

جنگ طولانی به ضرر صهیونیست‌هاست

امام جمعه قزوین اظهار کرد: درباره صهیونیست‌ها هم چند نکته را یادآوری می‌کنم، نخست اینکه صهیونیست‌ها همیشه در طول تاریخ از جنگ درازمدت وحشت داشته‌اند، می‌توانند یکجا را بمباران کنند یا یک کشتار جمعی راه بیندازند اما وقتی کسی مقابلشان بایستد طاقت ادامه ندارند، ملاحظه کرده‌اید تاکنون چندین بار این اتفاق افتاده و در مقاومت ۳۳ روزه، ۸ روزه و چند مورد دیگر آمده‌اند التماس کرده‌اند که آتش بس برقرار شود، امروز هم هر چه این استقامت ادامه پیدا کند آن‌ها بیشتر طالب آتش بس خواهند شد و نمی‌توانند جنگ طولانی مدت را اداره کنند.

وی تصریح کرد: دوم اینکه انگیزه جنگیدن در نیروهای نظامی و شبه نظامی صهیونیست وجود ندارد، برای چه می‌خواهند بجنگند؟ تانک‌ها و نفربرهای نظامی‌شان خیلی زود تبدیل به تابوت نظامیان صهیونیستی می‌شود، فراوان این اتفاق افتاده است، برخی از این خبرها را می‌شنویم و خیلی از این اخبار را هم نمی‌گویند، چون آن کسی که این تانک مرکاوای صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد دیگر نمی‌تواند آنجا بایستد و ببیند چند نفر از صهیونیست‌ها کشته شده‌اند، فقط می‌بیند این تانک تبدیل به جهنمی از آتش شده است، بعدها این آمار آشکار می‌شود، این سرباز یا افسر چه انگیزه‌ای دارد که بخواهد بجنگد؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سوم فشار خانواده اسرا و فشار مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند و می‌گویند چرا شما این جنگ را ادامه می‌دهید، بنابراین حال این ها حال خوبی نیست، فقط می‌طلبد که ما بیشتر استقامت کنیم، هزینه سنگین و فشار ناشی از هزینه‌های جنگ نیز فشاری مازاد را به آن‌ها تحمیل می‌کند، این جنگ برای صهیونیست‌ها حداقل روزی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، یعنی هر چهار روز یک میلیارد دلار هزینه جنگ آن هاست، حال اینکه کارخانه‌هایشان تعطیل است، هیچ کجای مملکت‌شان امنیت ندارد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی نیز از این نواحی به آن‌ها اضافه می‌شود، مسئله جداگانه ای است.

وی گفت: تعطیلی صنایع و منابع درآمدی صهیونیست‌ها در شرایط جنگی نیز یکی دیگر از موارد است، اعتراض جهانی و خشم عموم مردم در همه جای دنیا و خشم و تظاهرات‌های چند صد هزار نفری در شهرهای مختلف اروپایی و آمریکایی روحیه صهیونیست‌ها را نابود کرده است، بنابراین وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است، می‌طلبد که ما با استقامت، مقاومت و دعا از خدای متعال پیروزی برای عزیزانمان را درخواست کنیم.

این مسئول ادامه داد: در آغاز هفته بسیج قرار داریم، همه برکاتی که اکنون می‌بینیم از برکات آن بسیجی است که امام (ره) آن را احیا کردند و فرمودند تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تبارک و تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: عزیزان انقلابی در خاطرشان هست که وقتی حاج مصطفی را به شهادت رساندند امام (ره) فرمودند این از الطاف خفیه خدا بود، یعنی این لطف خداست اما مخفی است و آشکار نیست، سپس مشاهده کردیم که نتیجه این لطف خفیه پیروزی انقلاب اسلامی بود، امام(ره) فرمودند بسیج از الطاف جلیه خداست، یعنی آشکار و ظاهر است، ثمره و میوه آن مقاومت اسلامی و پیروزی‌هایی است که ان‌شاءالله در راه است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب که خودشان بزرگ‌ترین بسیجی عصر و نسل ما هستند، فرمانده این بسیج، مقاومت و همه پیروزی‌ها محسوب می‌شوند که ان‌شاءالله خدا سایه‌شان را بر سر همه مسلمانان مستدام بدارد.

انتهای پیام
captcha