همایش علمی و فرهنگی بسیج اساتید در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4183494
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

همایش علمی و فرهنگی بسیج اساتید در قزوین برگزار شد

همایش سراسری علمی و فرهنگی با حضور ۳۰ هزار نفر از اساتید کل کشور در آخرین روز آبان‌ ماه به صورت ارتباط برخط در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

همایش علمی و فرهنگی بسیج اساتید

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن ذوالفقارزاده، مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین، در همایش علمی و فرهنگی که با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی در سراسر کشور به صورت برخط در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این همایش نوعی حضور در میدان علم و فرهنگ و در حقیقت حرکت نویی است و در بعد علمی ۲۰ کارگروه تخصصی تشکیل و از اساتید جهت حضور در کارگروه‌ها دعوت شد و هدف از تشکیل این کارگروه‌ها ایجاد حرکت‌های حل مسئله است.

وی در ادامه اظهار کرد: حرکت ارزنده و مهمی که به مناسبت هفته بسیج در بسیج اساتید کل کشور اتفاق افتاده موضوع جهاد تبیین به عنوان یک فریضه فوری است و امروز که در شرایط جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم باید در کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی نسبت به آگاه‌سازی و تبیین مسائل اقدام کنیم.

این مسئول بیان کرد: رویکرد ما حل‌ مسئله است زیرا معتقدیم اساتید می‌توانند برای ارائه راهکار و حل مسائل کشور مشارکت و در این زمینه جهاد علمی فرهنگی داشته باشند.

امپراتوری رسانه‌ای غرب شکست خورده است

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، در این برنامه اظهار کرد: بسیج اساتید باید در عضوگیری و شبکه‌سازی برای حل معضلات و مشکلات کلان کشور تلاش کند و اولویت باید احیای تفکری باشد که در دفاع مقدس جریان داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: پس از عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین‌های اشغالی شکست انحصار رسانه‌ای اسرائیل مشهود است در حالی که در گذشته جنبه‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها تحت امر آن‌ها تطهیر می‌شد.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی کار می‌کردند امروز به دلیل هزینه‌های هنگفتی که رژیم صهیونیستی در غزه متقبل شده رو به تعطیلی و در حال فروپاشی هستند. این تحولات نشان می‌دهد حرکتی در بیرون کردن آمریکا از منطقه آغاز شده است و سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی احساس امنیت ندارند و خیلی هم پایدار نخواهند بود.

یکی از میادین بسیج میدان غزه است

عباس کاظمی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین، نیز در این برنامه گفت: یکی از میادین بسیج میدان غزه، انصارالله و حزب‌الله است و در واقع همه حرکت‌های حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه‌ای که در عالم دیده می‌شود نتیجه این شجره طیبه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: در موضوع غزه ۲ جبهه رسانه‌ای تشکیل شد که یک جبهه به تعریف و تمجید این واقعه و یک جبهه رسانه‌ای که متعلق به استکبار بود به تقبیح آن پرداخت؛ در داخل کشور و در جامعه نخبگانی نیز کسانی هستند که موضوع طوفان الاقصی را یک خودکشی و ورود بدون محاسبه می‌دانند که این فضا نیازمند مجاهدت تبیینی است و بسیج اساتید می‌توانند پرچمدار تبیین این موضوع باشند.

وی ادامه داد: بعد از شکست داعش در منطقه، آمریکا ۲ طرح را مطرح کرد که یکی از ناحیه ترامپ تحت عنوان «معامله قرن» مطرح شد که بین صهیونیست‌ها و کشورهای منطقه طراحی شده بود تا در قالب قرارداد و پیمان معامله قرن تعهداتی را کشورهای عربی منطقه بپذیرند و برخی مطالبات رژیم صهیونسیتی را بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در معامله قرن دنبال می‌شد بحث کوچاندن مردم غزه با پشتیبانی عربستان بود که اقداماتی هم انجام شد و این کشورها عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پذیرفتند. سپس صلح ابراهیم توسط بایدن مطرح شد که امارات مرکز آن بود و امروز می‌بینیم که با تمام اقدامات برای عادی‌سازی روابط، طوفان‌الاقصی هر نوع پیمان عادی‌سازی روابط را به تعویق انداخت و این مسئله غیرقابل ترمیم است.

طوفان‌الاقصی یک حادثه معجزه‌گون بود

وی تصریح کرد: طوفان‌الاقصی یک حادثه معجزه‌گون بود که این حقیقت را رقم زد و ۴۵ روز است که ارتش رژیم صهیونیستی دارند با بیمارستان‌ها، کودکان و زنان می‌جنگند. حجم ضربات به رژیم صهیونیستی بسیار بالاست اما امپراتوری رسانه غرب اجازه دیده شدن آن را نمی‌دهد و ضربه‌ای که صهیونیست‌ها در طوفان‌الاقصی خوردند در عمر خود نخورده بودند.

کاظمی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی احیای جریان ایستادگی و مقاومت در برابر مسئله وادادگی است چراکه برخی امروز القا می‌کنند نسل جدید فلسطین نیز نسل مقاومت نیست و گفتمان غالب در بین این نسل، گفتمان مذاکرات است اما امروز دنیا حقیقت فلسطین را دید و شاهد هستیم که از کوچک و بزرگ پای مقاومت ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا این همایش به طور همزمان با سراسر کشور در چهار دانشگاه استان قزوین از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، فنی مهندسی بوئین‌زهرا، دانشگاه غیرانتفاعی جمشید کاشانی آبیک و آزاد تاکستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha