بزرگترین دوقطبی تاریخ میان حق و باطل است
کد خبر: 4185134
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
امام جمعه قزوین:

بزرگترین دوقطبی تاریخ میان حق و باطل است

امام جمعه قزوین گفت: ما یک دوقطبی بزرگ در طول تاریخ و در عرض عالم هستی داریم و آن دوقطبی خدا در مقابل طاغوت است، دوقطبی مهم دنیا دین، حق، صداقت و ایمان در مقابل یهودیت، ظلم، جنایت، شیطان و طاغوت است.

  • عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۰ آذر در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اینکه بسیجی به آینده امیدوار است، اظهار کرد: ما پیش از این کجا بودیم و اکنون در چه نقطه‌ای قرار داریم؟ اکنون رزمندگان مقاومت ما هر زمان که اراده کنند از یمن شهرهای صهیونیستی را می‌کوبند، این مثل معجزه است، در حالی که در سال‌های گذشته رزمندگان با سنگ با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کردند، وقتی که از سنگ به موشک رسیده‌ایم مشخص می‌شود که از اینجا به جاهای بالاتر هم خواهیم رسید، پس باید امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: بسیجیان نباید برای انجام کارهای بزرگ احساس عجز و ناتوانی کنند، ما پیش از انقلاب هیچ نداشتیم، شهدایی مانند طهرانی‌مقدم، شهریاری و کسانی که پایه‌گذار امنیت ما شدند و به اختراعات و اکتشافات عظیم امنیتی دست پیدا کردند، این‌ها چه داشتند؟ این‌ها دستشان خالی بود اما ما را به اینجا رساندند، پس ما برای انجام کارهای بسیار بزرگ‌تر از این‌ها همیشه باید امیدوار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مردم یمن با امید به اینجا رسیدند، آن‌ها تا پیش از این دائم تحت بمباران‌های عربستانی‌ها و آمریکایی‌ها بودند، چقدر در یمن جوان‌کشی و کودک‌کشی اتفاق افتاد و سقف خانه‌های مردم روی سرشان آوار شد اما آن‌ها به خاطر امیدی که داشتند و گوش به فرمان رهبر ما بودند، اکنون کارشان به جایی رسیده که هر وقت لازم بدانند شهرهای صهیونیستی را موشک‌باران می‌کنند، این یعنی ما می‌توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم.

وی افزود: نکته دیگر اینکه از کارهای نمایشی بپرهیزیم، یعنی برای مثال اینکه بخواهیم کارهایی کنیم که صرفاً گزارش کار بدهیم و مردم ببینند، رهبر حکیم انقلاب بسیجیان را از این کار منع کردند و فرمودند نباید این طور باشد، کارها باید واقعی باشند.

لزوم دوری از دوقطبی شدن جامعه

امام جمعه قزوین با اشاره به بیانات رهبری درباره پرهیز از دوقطبی شدن جامعه، گفت: آدم‌ها را مقابل هم قرار دهیم، ما یک دوقطبی بزرگ در طول تاریخ و در عرض عالم هستی داریم و آن دوقطبی خدا در مقابل طاغوت است، دوقطبی مهم دنیا دین، حق، صداقت و ایمان در مقابل یهودیت، ظلم، جنایت، شیطان و طاغوت است، ما فقط این دوقطبی را داریم، همه ما باید متحد، منسجم و هم‌افزا در مقابل مستکبران عالم و شیاطین باشیم که با محوریت رژیم صهیونیستی در همه جای دنیا جنایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با یادآوری سالروز شهادت شهید مدرس و با تأکید بر اینکه مجلس باید در مقابل قدرتمندان محکم بایستد و پیگیر مصالح مردم باشد، گفت: رضا خان نقشه ترور مدرس را کشیده بود و می‌گویند زمانی که شهید مدرس مجروح بوده، رضاخان می‌خواست حال او را بپرسد و ایشان گفته به کوری چشم رضا من زنده هستم و همیشه محکم ایستاده بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند بهترین مردم کسی است که خودش را وقف کار خدا کند و با دشمنان خدا بجنگد و از خدا شهادت را درخواست کند و یا در راه خدا در مقابل دشمنان ایستادگی کند تا جان به جان آفرین تسلیم کند. این حدیث نبی خدا(ص) هم تفسیر بسیجی بودن است و هم تفسیر شخصیت امثال شهید مدرس و آیت‌الله کاشانی است.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید جوانمرد باشد، صداقت داشته باشد و جانش را برای دین بگذارد و به معنای واقعی کلمه انقلابی و بسیجی باشد، اگر وانمود کند که انقلابی و بسیجی است، منافق می‌شود و از جنس دشمنان اسلامی خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: شهادت میرزاکوچک‌خان را نیز در این ایام داریم و رهبری فرمودند حرکتی که میرزا کوچک خان داشت، حرکتی صد در صد اسلامی و ایرانی بود و خیلی مظلومانه تلاش و مبارزه کرد و در آخر هم به شهادت رسید.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: هر کجا دل مردم می‌گیرد و رنجش خاطری پیش می‌آید به خاطر این است که یک مسئولی قانون را دور می‌زند و قانون‌خواری می‌کند برای اینکه هر چیز دیگری را برای خودش آسان کند، زمین‌خواری برایش آسان شود و هر دستگاهی به ویژه دستگاه قضا باید ملتزم به قانون باشد، قوه مجریه و مقننه و مردم نیز باید ملتزم به قانون باشند و در مقابل قانون تسلیم باشند.

انتهای پیام
captcha