فرهنگ ایثار و شهادت در دیار مینودری زنده است
کد خبر: 4192494
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
استاندار قزوین:

فرهنگ ایثار و شهادت در دیار مینودری زنده است

محمدمهدی اعلایی گفت: حضور هزاران نفری مردم در تشییع شهدای گمنام در سراسر استان قزوین در روز تعطیل مؤید این موضوع است که فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از شهدا در دیار مینودری با قوت زنده است و جای سپاسگزاری دارد.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، 16 دی‌ماه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: در ایام اخیر، استان قزوین به برکت حضور معنوی و نورانی شهدای گمنام و شهدای ویژه و خاص استان قزوین مانند شهید الیاس چگینی و شهید احسان بابایی فضای ویژه‌ای را تجربه کرد و مملو از نورانیت و اخلاص است.

وی ادامه داد: شهید چگینی از شهدای مدافع حرم بود که پس از سال‌ها پیکر مطهر او از غربت برگشت و در استان فضای معنوی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرد. شهید احسان بابابی هم جوان ۲۰ ساله‌ای بود که شهادت چنان عزتی به او داد که بنا به تعبیر امام خمینی(ره) راه ۱۰۰ ساله را یک شبه پیمود و با استقبال باشکوهی از سوی مردم همراه شد.

این مسئول اظهار کرد: حضور هزاران نفری مردم در تشییع شهدای گمنام در سراسر استان در روز تعطیل مؤید این موضوع است که فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از شهدا در این دیار با قوت زنده است و جای سپاسگزاری دارد.

وی بیان کرد: واقعه اخیر گلزار شهدای کرمان واقعه‌ای تأسف‌بار و ناراحت‌کننده است که قطعاً اقدامات لازم در جهت برخورد با عاملان این جنایت با قدرت انجام خواهد شد ولی این واقعه نمادی از وفاداری مردم به آرمان شهدا  و تکریم شهداست.

استاندار قزوین گفت: اینکه مردم ولایتمدار ایران تنها چند ساعت پس از واقعه باز هم در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا می‌کنند به معنای آن است که مردم تا پای جان ادامه‌دهنده راه شهدا و وفادار به این آرمان‌ها هستند. عمق وفاداری ملت به آرمان شهدا و کلمه حق بسیار عمیق است و این مهم رسالت دست‌اندرکاران حوزه ایثار و شهادت را سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان باید فرهنگ ترجیح دیگران بر خود نهادینه شود و نباید به تعاریف متداول به موضوع ایثار پرداخت، در تعریف ایثار باید نگاه جامع داشته باشیم و از اسوه‌هایی مثل «علی لندی» که جان خود را برای نجات هموطن خود فدا کرد تا کسانی که در جایگاه‌های مختلف از خودگذشتگی نشان می‌دهند باید در دایره ایثار تعریف شوند.

اعلایی با بیان اینکه کسانی که از منفعت خود برای جامعه گذاشته‌اند مصداق بارز ایثارگری هستند و باید از آن‌ها تجلیل شود، اظهار کرد: حتی در دوران انتصابات کسانی بودند که علی‌رغم پیشنهادات متعدد، افرادی دیگری را معرفی می‌کردند که این فرهنگ نیز قابل تقدیر و نشان‌دهنده روحیه دوران دفاع مقدس و ایثار است.

انتهای پیام
captcha