مشارکت در انتخابات نوعی ارزش و عرصه جهاد است
کد خبر: 4197732
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
یک استاد حوزه علمیه:

مشارکت در انتخابات نوعی ارزش و عرصه جهاد است

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید مشارکت در انتخابات را یک ارزش و عرصه جهاد معرفی کنیم، گفت: اثر مشارکت مردم و جایگاه مردم‌سالاری دینی در منظومه فکری مقام معظم رهبری باید برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمد امیری طیبی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امیری طیبی، استاد حوزه علمیه، شامگاه شنبه ۱۴ بهمن در نشست آغاز به کار «ستاد مردم ایران» که در حسینیه چهار انبیا در قزوین برگزار شد، گفت: مخاطب فعال در انتخابات مخاطبی است که همیشه رأی داده و این دوره هم رأی خواهد داد اما باید تلاش کنیم تا این جامعه هدف افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم افزایش مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: مشارکت بالا انسجام ملی ایجاد می‌کند و انسجام ملی زیرساخت امنیت ملی است. ضمن اینکه با مشارکت بالا در انتخابات امنیت ملی ایجاد شده و موانع کنار رفته و سرعت پیشرفت در همه بخش‌ها افزایش می‌یابد، اما مشارکت پایین زمینه‌ساز ایجاد بحران اجتماعی و آسیب زدن به اقتصاد و معیشت مردم می‌شود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در مسیر حرکت تمدنی که انقلاب ما در آن پیش می‌رود و در مرحله تشکیل دولت اسلامی، نرم افزارهای حکمرانی باید اسلامی شود و تغییر این نرم‌افزار یعنی تغییر ریل و تغییر ریل بدون یک مجلس قوی و نخبگانی مشکل است و با نرم افزارهای موجود و بدون تغییر ریل، پیشرفت ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دولت اسلامی باید ریل‌های اساسی تغییر کند و در این مسیر نقش مشارکت مردم بسیار بالا است، بیان کرد: مشارکت در قواره غرب دارای معنی است و دنیا ما را با این مشارکت تحلیل خواهد کرد. در شرایطی که نزدیک به فتح قله هستیم هر رأی یک نصرت ولی خدا است و دوری از ولی همان کمک به طاغوت است.

حجت‌الاسلام امیری‌طیبی با بیان اینکه باید مشارکت در انتخابات را یک ارزش و عرصه جهاد معرفی کنیم، گفت: اثر مشارکت مردم و جایگاه مردم‌سالاری دینی در منظومه فکری مقام معظم رهبری باید برای مردم تبیین شود. مسیر انقلاب مبتنی بر اراده مردم است و هرجا اراده متراکم شد جبهه مقابل شکست خورد، در منظومه فکری مقام معظم رهبری ایجاد اختلال در پروژه دشمن با تقویت تواصی ممکن است.

وی با بیان اینکه تواصی یک سویه نیست بلکه دو طرفه است و باید صدای مخاطب را شنید، اظهار کرد: باید فضای شنیده شدن حرف مردم فراهم شود و هنر خوب شنیدن را داشته باشیم. در تواصی نگاه بالا به پایین نداریم ضمن اینکه در تواصی باید درباره مشترکات و مسائل و دغدغه‌های مشترک صحبت کرد.

خبرنگار: زهرا عبداللهی

انتهای پیام
captcha