سرزمین‌های اشغالی پادگانی برای آمریکا و اشرار دنیاست
کد خبر: 4200155
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
امام جمعه قزوین:

سرزمین‌های اشغالی پادگانی برای آمریکا و اشرار دنیاست

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سرزمین‌های اشغالی پادگانی برای آمریکا و اشرار دنیاست، گفت: زمانی صهیونیست‌ها می‌خواستند همه عالم را بگیرند اما اکنون آمده‌اند دور خود دیوارهای آنچنانی کشیده‌اند، مقاومت اسلامی این دیوار را هم فروریخت و از آن عبور کرد.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۲۷ بهمن در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت: حماسه بزرگ و به یاد ماندنی ۲۲ بهمن را پشت‌سر گذاشتیم، خدا را شاکریم که مردم علی‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌ها وفاداری خود را به انقلاب فراموش نکرده و فراموش نخواهند کرد، دشمنان خیلی تلاش کردند که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر نشوند، بعد از اینکه مردم به صورت بسیار باشکوه در راهپیمایی حضور پیدا کردند، دشمن تصاویر روستاهای دور افتاده و کم‌جمعیت را نشان داد تا بگوید مردم در راهپیمایی حاضر نشده‌اند.

وی بیان کرد: حتی مردمی که در روستاهای دور افتاده و کم‌جمعیت زندگی می‌کنند، نمی‌توانند در روز ۲۲ بهمن در خانه‌های خود بنشینند و به خیابان می‌آیند، دشمن اگر انصاف و مردانگی داشت شهرهای ما را نشان می‌داد که جمعیت عظیم در راهپیمایی شرکت کرده‌اند، دشمن از این جمعیت عظیم وحشت دارد و جرأت ندارد به این جمعیت نگاه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این حماسه‌آفرینی مردم جای شکر دارد، این خداست که در دل ما می‌اندازد که در روز ۲۲ بهمن، روز قدس و هر روزی که لازم شد نمی‌توانیم در خانه بنشینیم و در مقابل دشمن خشم و خروش داریم، برای دوستان هم سرشار از محبت و دوستی هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی در اوایل پیروزی انقلاب در سال ۵۷ گشایش سفارت فلسطین در تهران مطرح بود، برخی نگران بودند تعطیل شدن سفارت صهیونیست‌ها عواقب داشته باشد و موجب دشمن‌تراشی شود اما امروز شاهد نابودی صهیونیست‌ در عالم هستیم.

آیت الله عابدینی گفت: زمانی صهیونیست‌ها می‌خواستند همه عالم را بگیرند اما اکنون آمده‌اند دور خود دیوارهای آنچنانی کشیده‌اند، مقاومت اسلامی این دیوار هم فروریخت و شکست، از آن دیوار هم عبور کرد. سرزمین‌های اشغالی پادگانی برای آمریکا، انگلیس، فرانسه و اشرار دنیاست، امیدواریم این جرثومه خبیث و هم‌پیمانان و همراهان آن‌ها به زودی طعم شکست و نابودی را بچشند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند راجع به فرعون می‌فرماید فرعون را گرفتیم، جنود و لشکریانش را هم گرفتیم و سرشان را زیر آب کردیم؛ امیدواریم آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و همه دشمنان قسم خورده اسلام در آینده شکست، خفت و سرنگونی بر سر راهشان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: کودتای انگلیسی رضاخانی را در سال ۱۲۹۹ داشتیم که اکنون سالگرد آن نزدیک است، ما در شرایطی بودیم که انگلیس‌ها تصمیم می‌گرفتند چه کسی در کشور ما باشد و چه کسی نباشد اما امروز مردم ما پای صندوق رأی می‌آیند، هر کس سنّش اقتضا می‌کند، از نوجوانانی که به سن رأی دادن رسیده‌اند تا پیر، جوان، زن و مرد تصمیم می‌گیرند و می‌گویند ما فلانی را می‌خواهیم و فلانی را نمی خواهیم، هر چند که یک جا ممکن است اشتباه تصمیم بگیریم اما مهم این است که خودمان تصمیم می‌گیریم اما در آن ایام ما تصمیم نمی‌گرفتیم و دیگران باید می‌گفتند چه کسی بالای سر ما باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز همه همتمان باید این باشد که کاندیداها با همه اطرافیان‌شان، مسئولان با همه توان و امکاناتی که در اختیارشان است، اهل رسانه‌ با قلم و فضای رسانه‌ای و تبلیغی، همه مردم با ایمان، شناخت و شعورشان برای انتخابات به میدان بیایند تا حداکثر مشارکت را در انتخابات شاهد باشیم و البته حداکثر دقت را هم داشته باشیم تا آن کسی را که انتخاب می‌کنیم شایسته‌ترین و بهترین باشد، ان‌شاءالله همت کنیم همانند ۲۲ بهمن، از امتحان انتخابات هم سربلند بیرون بیاییم.

وی تصریح کرد: ملتمسانه از خدای متعال باران رحمتش را درخواست می‌کنیم، ماه شعبان ماه استغفار است، خداوند در آیات ۱۰ و ۱۱ سوره نوح فرمود زیاد در پیشگاه خدا استغفار کنید و توبه کنید، نتیجه‌اش این می شود که از آسمان رحمت و برکات خدا فراوان برای شما می‌بارد، برای اینکه گناهان مانع رحمت خدا می‌شوند، وقتی کار خیر انجام دهیم، توبه کنیم، زیاد استغفار کنیم، موانع برداشته می‌شود و خدای متعال لطف و رحمتش را فراوان خواهد کرد و قوت و نیروی شما روز به روز افزایش پیدا می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: برای مثال قوت در وحدت، قوت در دفاع در مقابل دشمنان، قوت در مقابله با تهاجم فرهنگی، همه این‌ها قوت هستند، همچنین قوت در اینکه دینمان را جدی بگیریم، پای دین بایستیم و موضوعات دیگر جای نگاه دینی ما را نگیرند.

عابدینی در پایان اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال به همه بندگانش قوت عنایت کند، مخصوصاً به مجاهدان مقاومت در غزه، لبنان که در خط مقدم مقابله با صهیونیست قرار دارند و همچنین یمنی‌های قدرتمندی که حامیان محکم مظلومان غزه هستند، خدا روز به روز بر قدرت و قوت این عزیزان بیفزاید و دشمنان مسلمانان، مستضعفان و محرومان و در رأس آنان صهیونیست جنایتکار را مورد خشم و غضب قرار دهد و به ما نیز در حمایت از مستضعفان و بغض و کینه نسبت به دشمنان توفیق عنایت کند.

انتهای پیام
captcha