امکان استفاده از تسهیلات فرزندآوری برای طلاب قزوینی
کد خبر: 4055850
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

امکان استفاده از تسهیلات فرزندآوری برای طلاب قزوینی

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران دارای مهدکودک و کمک‌کننده به ورودی‌های جدید و اساتید است و در دوران تحصیل تسهیلاتی برای فرزند آوری قرارداده‌ایم که درصورت فرزنددار شدن طلاب می‌توانند ۲ یا ۳ ترم مرخصی داشته باشند که در سنوات محاسبه نمی‌شود.

حوزه علمیه خواهران

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران، در نشست خبری با اصحاب رسانه که دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، گفت: شرایط عمومی ثبت‌نام در آزمون حوزه علمیه داشتن دیپلم با معدل ۱۴ است ولی در شهر آبیک کسانی که مدرک سیکل داشته باشند نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی بابیان شرایط ثبت‌نام برای علاقه‌مندان تصریح کرد: داوطلبان در مقطع سیکل باید حداکثر ۱۸ سال سن داشته باشند، همچنین داوطلبان دارای سابقه تحصیلی حوزوی ۵ سال از تخفیف سنی برخوردارند و حافظان کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه و همچنین برگزیدگان المپیاد کشوری از آزمون کتبی معاف هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران با اشاره به شرایط ثبت‌نام در مقطع دیپلم افزود: دارا بودن حداکثر۴۰ سال، داشتن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل ۱۴ ضروری است؛ ضمن اینکه در سطح سه طلابی که ۱۶۰ واحد و بیشتر گذرانده باشند از شرط سنی معاف هستند. در مقطع دیپلم نیز حافظان قرآن کریم و نهج‌البلاغه و برگزیدگان المپیاد کشوری از معافیت آزمون کتبی برخوردارند.

عاشوری تصریح کرد: در مقطع تکمیلی سطح سه دارا بودن مدرک سطح ۲ لازم است و افراد با دارا بودن مدرک سطح ۲ و معدل ۱۹ و بالاتر معاف از آزمون کتبی هستند و دارندگان اثر پژوهشی در جشنواره‌های پژوهشی کشوری و دارندگان مقاله علمی درزمینه حوزوی از آزمون کتبی معاف خواهند بود.

وی گفت: منابع آزمون در سایت پذیرش مشهود است و در مدارس به‌صورت آماده در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد. همچنین گروه پشتیبان و اساتید در مدرسه حضور دارند تا پاسخگوی داوطلبین باشند. در مقطع سطح ۲ سوالات از اطلاعات عمومی، احکام بانوان و تفسیر سوره واقعه است.

این مسئول در پایان افزود: حوزه‌های علمیه خواهران دارای مهدکودک و کمک‌کننده به ورودی‌های جدید و اساتید است و در دوران تحصیل تسهیلاتی برای فرزند آوری قرارداده‌ایم که درصورت فرزنددار شدن طلاب می‌توانند ۲ یا ۳ ترم مرخصی داشته باشند که در سنوات محاسبه نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha