شهیدی که دوچرخه‌اش را فروخت تا کتاب بخرد
کد خبر: 4085456
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
شهدای روحانی قزوین/ ۵

شهیدی که دوچرخه‌اش را فروخت تا کتاب بخرد

شهید طلبه محمدتقی اسدی در سال ۶۳ راهی حوزه علمیه قزوین شد. او به درس خواندن و مطالعه علاقه داشت به‌طوری که به گفته خانواده‌اش دو چرخه‌اش را فروخت و با پول آن چندین جلد کتاب خرید.

شهید محمدتقی اسدی

قزوین مهد علم و ادب است و در طول تاریخ بزرگانی از این دیار برخاسته و برای اعتلای اسلام تلاش‌ها کرده‌اند که تاریخ گواه صادقی بر این موضوع است.

در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون بسیاری را در قالب مبلغ و نیروی رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار دیگر رزمندگان با نثار خون خود تداوم‌بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در متن زیر با زندگینامه شهید طلبه «محمدتقی اسدی» آشنا می‌شویم.

طلبه شهید محمدتقی اسدی در پاییز ۱۳۴۶ در روستای باورس قزوین دیده به جهان گشود و سومین فرزند خانواده‌ای متدین و مؤمن بود که با تولدش فصل خزان برای آن‌ها به بهاری زیبا تبدیل شد.

وی پس از طی کردن دوران کودکی راهی دبستان شد تا به تحصیل علم و دانش بپردازد و در این راه موفق به گذراندن دوره ابتدایی در زادگاهش شد و بعد برای ادامه تحصیل راهی روستای شترک شد و دوره راهنمایی را در این روستا آغاز کرد.

این شهید سال سوم دوره راهنمایی را در قزوین گذراند و پس از اتمام دوره راهنمایی راهی دبیرستان دکتر شریعتی و بعد از یک سال در سال ۶۳ راهی حوزه علمیه قزوین شده و در مدرسه سردارین اقامت گزید و به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

محمدتقی بسیار به درس خواندن و مطالعه علاقه داشت، به‌طوری که به گفته خانواده‌اش دو چرخه‌اش را فروخت و با پول آن چندین جلد کتاب خرید. شهید اسدی مدتی را در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) استان تهران گذراند اما چون اطاعت از امام را بر خود وظیفه می‌دانست لباس رزم به تن کرد و راهی مناطق عملیاتی شد و حدود ۹ ماه از زندگی پربارش را در جبهه‌های نبر حق علیه باطل گذراند.

طلبه شهید اسدی سه مرحله در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و یک بار هم از ناحیه پا زخمی شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره عازم جبهه شد. محمدتقی همیشه لباس بسیجی به تن داشت و آن را لباس شهادت می‌دانست و با همین عقیده و نیت قدم در مناطق غرب کشور گذاشت و خود را آماده شرکت در عملیات بیت‌المقدس ۶ کرد.

وی در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ پس از درگیری با دشمن در تپه شیخ محمد بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر، شربت گوارای شهادت را نوشید. پیکر پاک این شهید سال‌ها میهمان خاک جبهه‌ها بود تا اینکه ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۷۲ توسط گروه تفحص در منطقه ماهوت تفحص و پس از تشییع در مزار شهدای روستای باورس به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه طلبه شهید «محمدتقی اسدی» به شرح زیر است:

«ای ملت شهیدپرور و خانواده شهدا از شما می‌خواهم که به رهنمودهای امام خمینی (ره) و دستورات ایشان عمل بفرمایید. مردم مسلمان ایران، بار دیگر حسین (ع) در جهان ظاهر شد و یاوران حسین نیز ظاهر گشته‌اند، در حقیقت این امام همان حسین زمان است».

انتهای پیام
captcha