آرزویتان به خدا رسیدن باشد
کد خبر: 4008903
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
شهدای روحانی قزوین/ ۱

آرزویتان به خدا رسیدن باشد

در بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین تقی‌زاده کولجی آمده است: «برادران عزیز آرزویتان به خدا رسیدن باشد و عشق او، عشقی که نهایت آرزوی عارفان است. او با شماست، هر جا که باشید پس شما هم با او باشید».

شهید حسین تقی زاده کولجی

به گزارش ایکنا از قزوین، قزوین مهد علم و ادب است و در طول تاریخ بزرگانی از این دیار برخاسته و برای اعتلای اسلام تلاش‌ها کرده‌اند که تاریخ خون‌بار شیعه گواه صادقی بر این موضوع است.

در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون بسیاری را در قالب مبلغ و نیروی رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار دیگر رزمندگان با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این مکتوب با زندگینامه شهید طلبه جاوید‌الاثر حسین تقی‌زاده کولجی آشنا می‌شویم.

شهید حسین تقی‌زاده کولجی سال ۱۳۴۰ در شهر قزوین و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل‌بیت(ع) چشم به جهان گشود. دوران زیبا و پر از خاطرات کودکی را در دامان مادری فداکار و مهربان و در کنار پدری متعهد و معتقد به اسلام و قرآن سپری کرد و بعد از گذراندن این دوره راهی مدرسه شد تا الفبای علم بیاموزد و بتواند به جنگ جهل و سیاهی برود.

وی بعد از اتمام دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شد تا به آموخته‌های خود بیافزاید و چراغی برای راه یافتن به سوی روشنایی و وسیله‌ای برای گذشتن از جهل و تاریکی‌ها باشد. این شهید با استعداد فوق‌‌العاده‌ای که داشت مسیر تحصیل و دانش را به خوبی طی کرد.

شهید تقی‌زاده همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم ایران در دوران انقلاب وارد مقطع دبیرستان و موفق شد این دوره را هم با سربلندی طی کند و بعد از اخذ دیپلم به خاطر شور و علاقه‌اش به روحانیت و با هدف خدمت به اسلام و قرآن، گام در مرکز علم و معرفت حوزه علمیه قزوین نهاد تا بتواند از خرمن پر محصول فقه جعفری علوم آل محمد(ص) خوشه‌چینی کرده و از اقیانوس پویای معرفت و بصیرت توشه‌ای بردارد.

وی در سال دوم تحصیل حوزوی، درس و مدرسه را رها کرده و همچون سایر روحانیون و طلاب، به ندای هل من ناصر خمینی کبیر(ره) لبیک گفته و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا در کنار مجاهدان و دیگر رزمندگان اسلام به رزم و جهاد پرداخته و ادای دین و تکلیف کرده باشد.

این سرباز فداکار امام، بعد از رشادت‌های فراوان در تاریخ نوزدهم بهمن ماه سال ۶۱ در منطقه عملیاتی جنوب، جبهه فکه، جاویدالاثر شد و تا امروز اثری از او در دست نیست. دلیلی مبنی بر زنده ماندن این شهید وجود داشت که نشان می‌داد وی در اسارت به سر می‌برد، ولی با توجه به اتمام جنگ مشخص شد که او مظلومانه در سیاه‌چال‌های رژیم بعث به شهادت رسیده است.

وصیت‌نامه شهید تقی‌زاده کولجی

شهید طلبه جاویدالاثر تقی زاده کولجی در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد:

برادران عزیز آرزویتان به خدا رسیدن باشد و عشق او، عشقی که نهایت آرزوی عارفان است. او با شماست، هر جا که باشید پس شما هم با او باشید.

برادران در تشکیلاتی وارد شوید که در آنجا خدا حاکم باشد، تقوا و فضیلت اساسنامه آن را تشکیل داده باشد و خلوص و صداقت و ایمان بر آن حکم فرما باشد.

انتهای پیام
captcha