لزوم توجه به تبلیغات شهری در ارتقای فرهنگ کتابخوانی در قزوین
کد خبر: 4165355
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

لزوم توجه به تبلیغات شهری در ارتقای فرهنگ کتابخوانی در قزوین

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید جلسه‌ای با سازمان زیباسازی داشته باشیم تا بتوانیم در جهت افزایش تبلیغات شهری و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در قزوین اقداماتی داشته باشیم.

کتابخانه

به گزارش ایکنا از قزوین، صبح امروز جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری، عضو شورای شهر قزوین و فاطمه محمدبیگی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، با هدف هم‌اندیشی پیرامون اجرای طرح‌های کتاب و کتابخوانی در شهر دوست‌دار کودک در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در این جلسه فاطمه اشدری به بیان اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: باید بتوانیم با افزایش دانایی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بر مشکلات فائق آییم.  همراهی و همکاری نهادهای مرتبط در اجرای طرح‌های شهر دوستدار کتاب مهم است ضمن اینکه بایستی در کسب عنوان پایتخت کتاب برای شهر قزوین تمام تلاش خود را داشته باشیم و برای همه اقشار طرح‌های مرتبط را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه کتابخوانی می‌توان در دوره مهد کودک حفظ کتاب داشته باشیم تا هم حافظه آنان قوی شود و هم بر دانایی آنان افزوده شود. باید جلسه‌ای با سازمان زیباسازی داشته باشیم تا بتوانیم در جهت افزایش تبلیغات شهری و ارتقای فرهنگ کتابخوانی اقداماتی داشته باشیم.

در ادامه، فاطمه محمدبیگی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تربیت انسان نیاز به آگاهی دارد، به تجربه سایر کشورها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی بسیار با اهمیت است و ضرورت دارد تا فعالیت‌های کتاب محور در سطح شهر با افزایش تبلیغات شهری ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: به طور استاندارد باید به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک باب کتابخانه وجود داشته باشد و براین اساس، نیاز است تا در استان فضاهای بیشتری برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود‌ زیرا هر چه میزان مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد شاهد کاهش آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی خواهیم بود.

محمدبیگی در ادامه به بیان اقدامات و عملکرد و وضعیت کتابخانه‌های استان از جمله بازطراحی ساختمان‌های کتابخانه‌ها پرداخت و خواستار حمایت و مساعدت تمامی ارگان‌های مرتبط برای اجرای طرح‌های کتابخوانی شد.

بنا بر این خبر نظارت بر قرائت خانه‌ها، حضور هنرمندان عرصه سفال در بوستان‌ها به ویژه بوستان بانوان، ارتقای فرهنگ کتابخوانی از دوران کودکی و تسریع در پرداخت سهم نیم درصدی از درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد.

انتهای پیام
captcha