آماده باش آتش‌نشانی شهرداری قم در ایام محرم
کد خبر: 1314706
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳

آماده باش آتش‌نشانی شهرداری قم در ایام محرم

گروه خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: مأموران آتش‌نشانی در آمادگی کامل هستند و از تجهیزات گازی و الکتریکی، راه‌های ورود و خروج عزاداران، نحوه کار در آشپزخانه برای پخت نذری و وسایل خاموش کننده هیئت‌ها بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام محرم هستیم، سازمان آتش‌نشانی برای حفظ نکات ایمنی از سوی هئیت‌ها و مساجد از یک هفته قبل، کار بازدید از مساجد را شروع کرده است.
وی افزود: مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دو شیفت صبح و عصر به هیئت‌های عزاداری که تعداد کثیری هستند مراجعه می‌کنند.
جعفری تصریح کرد: در بازدید از هیئت‌ها، مأموران آتش‌نشانی از تجهیزات گازی و الکتریکی، راه‌های ورود و خروج عزاداران، نحوه کار در آشپزخانه برای پخت نذری و وسایل خاموش کننده بازدید می‌کنند و نکات ایمنی و آموزش‌های لازم به متولیان هیئت‌ها داده می‌شود تا در مواقع نیاز دچار مشکل نشوند و اگر کمبودی و نقصی وجود داشت نسبت به حل آن اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به تمام مساجد و تکایای قم به جز مساجدی که در حال ساخت بود کپسول‌های خاموش‌کننده آتش داده شده است، بیان کرد: امسال نیز به تمامی مساجد نوساز و همچنین تکایا نوساز که سال گذشته کپسول خاموش کننده آتش دریافت نکرده‌اند، اهدای کپسول صورت می‌گیرد.
وی افزود: مساجد و تکایا می‌توانند با ارائه نامه‌ای از هیئت‌امنای مسجد و یا تکیه خود به سازمان آتش‌نشانی مراجعه و کپسول خود را دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در دهه محرم اکیپ‌های آتش‌نشانی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، گلزار شهدا، هیئت رزمندگان اسلام و خادم‌الرضا که عزادارن زیادی به آنها مراجعه می‌کنند، مستقر هستند و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌ها به صورت خودرو و موتور سیکلت در مسیر منتهی به حرم قرار دارند.

captcha