روحانیت شیعه؛ در خط مقدم صف ظلم‌ستیزی/ نمایندگان مجلس مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کنند
کد خبر: 1320750
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد:

روحانیت شیعه؛ در خط مقدم صف ظلم‌ستیزی/ نمایندگان مجلس مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کنند

گروه سیاسی: دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه روحانیت شیعه همواره بیرق ظلم‌ستیزی را بر دوش داشته است، گفت:‌ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید مطالبات مردم در زمینه مسائل اقتصادی را پیگیری کرده و به‌ویژه در صدد رفع مشکل تورم باشند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز عصر جمعه، اول آذر‌ در دیدار ضرغام صادقی،‌ نماینده مردم شیراز در مجلس با اعضای جامعه روحانیت شیراز، با بیان اینکه روحانیت همیشه تکیه‌گاه مردم بوده است، ادامه داد: با وجود دشمنی‌هایی که با روحانیت می‌شود، موفقیت‌هایی که مدیریت روحانیت داشته روز به روز بیشتر در سطح عالم شناخته می‌شود.



وی اضافه کرد: دشمنی نسبت به علمای شیعه به سبب جایگاه آنان در نزد مردم بوده و اینکه روحانیت شیعه همواره بیرق ظلم‌ستیزی را بر دوش داشته است.



رئیس هیئت مدیره آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) خاطرنشان کرد: علمای شیعه به‌خاطر اینکه سنگ صبور مردم هستند و مسائل مردم را رصد و پیگیری می‌کنند و مردم نیز آنقدر به روحانیان اعتماد دارند که گاه مسائلی را که با هیچ‌کس مطرح نمی‌کنند به روحانیان می‌گویند.



وی تصریح کرد: همین اعتماد متقابل روحانیان را به امینی راست گفتار درباره مشکلات مردم تبدیل کرده و آنچه روحانیان می‌گویند در بسیاری موارد انعکاس خواست مردم است.



حجت‌الاسلام  طاهری در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید مطالبات مردم در زمینه مسائل اقتصادی را پیگیری کرده و به‌ویژه در‌صدد رفع مشکل تورم باشند.



دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: مردم از نمایندگان فارس به‌ویژه در ابتدای کار مجلس فعلی انتظار داشتند که حالت جزیره‌ای قبل خارج شده و هویتی یک‌دست و یک‌صدا در تحصیل حقوق حقه مردم باشند و هر کدام که ضعف و نقصی داشت دیگران پوشش دهند.



وی خاطرنشان کرد: برای استیضاح یک وزیر امضای 15 نماینده کافی است و تعداد نمایندگان استان فارس از این رقم بیشتر است و این امر قدرت آنان در تغییر شرایط را نشان می‌دهد هر چند که نیازی به استفاده از آن نباشد.



دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس تصریح کرد: این اتحاد آن‌گونه که باید محقق نشده و اثرات منفی آن برای مردم است.



وی در ادامه گفت: بودجه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و پروژه‌های ملی توسط نمایندگان متحد استان‌های دیگر جذب می‌شود و این موضوع باعث عقب افتادن فارس در گردنه توسعه است.



حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اختلاف نظرهای پیش آمده در‌خصوص اتصال فارس به دریا و هماهنگی و انسجام نمایندگان هرمزگان، گفت: نمایندگان برخی استان‌های کشور که به سبب جایگاه متکثر خود سلایق سیاسی متفاوت و گاه متضادی دارند در زمان تحصیل منافع استان خود یک‌دست می‌شوند.



دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه گفت: روحانیت از نمایندگان این استان انتظار وحدت و یک‌دستی بیشتری دارد تا نتیجه آن در جذب طرح‌ها و بودجه‌های مناسب دیده شود چراکه مسئولان کشوری تا آنگاه که اتحاد نمایندگان یک استان را نبینند مسائل آن را نیز جدی نمی‌گیرند.



وی افزود: فارس در زمینه مسائل فرهنگی و اعتبارات فرهنگی و پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار مشکل دارد و بحث مسکن مهر که مقرر شده ثبت‌ نام جدیدی برای آن صورت نگیرد باعث بلاتکلیفی جمع بسیاری از اهالی این استان شده که ثبت‌ نام کرده و مبالغی را پرداخته‌اند.

captcha