برگزاری مصاحبه تخصصی 10 مؤسسه قرآن و عترت کرمانشاه
کد خبر: 1343449
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

برگزاری مصاحبه تخصصی 10 مؤسسه قرآن و عترت کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره ارشاد کرمانشاه گفت: مصاحبه تخصصی 10 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت استان 28 آذر برگزار می‌شود.


ابراهیم رحیمی زنگنه، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مصاحبه تخصصی 10 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت استان که پنجشنبه، 28 آذر در مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود، گفت: هم‌اکنون 57 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که با اضافه شدن مؤسسات پذیرفته شده در این مصاحبه تعداد مؤسسات استان افزایش خواهد یافت.



وی با اشاره به اینکه فعالیت عمده مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در زمینه‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تجوید، تدبر و نهج‌البلاغه است، تصریح کرد: فعالیت‌های یاد شده نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا می‌کنند که در جامعه کنونی و مشکلات متعددی که گریبان‌گیر آن است بسیار اهمیت دارد.



سرپرست اداره ارشاد کرمانشاه در خصوص گروه مصاحبه‌گر افزود: ابتدا مؤسسات برای این آزمون به تهران می‌رفتند یا افرادی برای مصاحبه به کرمانشاه می‌آمدند که با توجه به اینکه استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر کشور در زمینه قرآنی قرار گرفت در خصوص مصاحبه تفویض اختیار شد و در حال حاضر استان برگزارکننده این مصاحبه است.



رحیمی زنگنه اظهار کرد: گروه مصاحبه‌گر استان شامل 5 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه است که از طرف معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد برای آن‌ها حکم صادر شده است.



سرپرست اداره ارشاد کرمانشاه در پایان گفت: در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت قابل توجه بوده است همچنین حمایت از برنامه‌های قرآنی جزو کارهای مهم و اولویت‌دار این اداره‌کل است که امید است با تلاش همکاران دفتر قرآنی و همکاری مؤسسات در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان باشیم.

captcha