حضور حماسی مردم در 9 دی «نه گفتن» به تفکرات غلط فتنه‌گران بود
کد خبر: 1344737
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
حجت‌الاسلام عابدینی:

حضور حماسی مردم در 9 دی «نه گفتن» به تفکرات غلط فتنه‌گران بود

گروه سیاسی: امام جمعه معمولان آسیب‌شناسی جریان فتنه 88 را متذکر شد و گفت: تحلیل‌گران در خصوص جریان فتنه 88 و اینکه چه عاملی باعث ایجاد این فتنه شد و نقاط قوتی که باعث شد این فتنه خاموش شود،آسیب شناسی کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی عابدینی، امام جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با حماسه 9 دی گفت: بصیرت و آگاهی مردم بزرگترین عامل خلق حماسه 9 دی بود، آنچه در بصیرت مردم نقش داشت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و حضور به موقع ملت در صحنه بود.

وی با بیان اینکه روشنگری‌های مقام معظم رهبری در رابطه با فتنه‌گران و حضور به‌موقع ملت ایران و ولایت‌مداری آنها نقش مؤثری در خلق حماسه 9 دی داشت، اضافه کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی در شرایط مختلف هرجا حضور مردم را داشته‌ایم و مردم حضور به‌موقع داشته‌اند شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده‌ایم که نمونه آن‌را در جریان پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شاهد بودیم.

حضور حماسی مردم در 9 دی یک رفراندوم برای دفاع از انقلاب بود

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: در جریان فتنه 88 افرادی که پشت صحنه و گرداننده فتنه بودند تصور کردند مردم نسبت به نظام و انقلاب دلسرد و زده شده‌اند لذا بحث رفراندوم را مستقیم و غیرمستقیم مطرح کردند.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه این فتنه یک عمل زشت بود و در جزئیات لطماتی را وارد کرد اما در کل یک تجربه برای مردم شد و حضور حماسی و کم نظیر ملت ایران در حماسه 9 دی در واقع یک رفراندوم برای دفاع از نظام و انقلاب بود و ثابت کرد ملت ایران نسبت به نظام و رهبری پای‌بند هستند.

امام جمعه معمولان به شباهت‌های حضور حماسی مردم در 9 دی به حضور آنان در اول انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب لازم بود حضور مردم باشد تا رژیم ستم‌شاهی طاغوت بدانند مردم حامی انقلاب اسلامی هستند و نسبت به رژیم طاغوت تمایل و رغبتی ندارند و حضور آنها به‌نوعی حمایت از انقلاب و پشت کردن به طاغوت بود حضور مردم در 9 دی نیز حمایت از نظام و انقلاب بود.

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 این طور القاع شده بود که مردم نسبت به نظام تمایلی ندارند و می‌خواهند تغییر ایجاد شود و در شعارهایی که از زبان فتنه‌گران جاری می‌شد بحث حذف اسلامیت از جمهوریت بود که حضور به‌موقع و آگاهانه ملت در 9 دی در واقع یک «نه» به این تفکرات غلط بود.

وی به روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هر جا که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته به یاری و لطف پروردگار در آن مسائل پیشرفت داشته‌ایم و در مقابل هرجا نسبت به رهمنودهای رهبر بی‌توجهی شده روزنه امیدی برای توطئه دشمنان داخلی و خارجی باز شده است که می‌طلبد مردم و مسئولان همواره بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام عابدینی آسیب‌شناسی جریان فتنه 88 را متذکر شد و افزود: باید تحلیل‌گران و اندیشمندان در خصوص جریان فتنه 88 اینکه چه عاملی باعث ایجاد این فتنه شد و نقاط قوتی که باعث شد این فتنه خاموش شود آسیب شناسی کنند.

وی در خصوص عمق‌بخشی به شعارهای مردم در جریان حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: قرآن مرور و تفکر و تعق در زندگی گذشتگان را در آیاتی به مردم گوشزد کرده است تا از سرگذشت آنان عبرت بگیرند، پس می‌طلبد ما نیز مروری بر فتنه 88 داشته باشیم که چه عاملی باعث شد فتنه 88 در کشور شکل بگیرد و اینکه چه عواملی باعث شد حماسه 9 دی در پاسخ به اهانت فتنه‌گران در تاریخ ثبت شود.

امام جمعه معمولان با یادآوری اینکه مرور وقایع و رخدادهای مرتبط با فتنه 88 و حماسه تاریخی 9 دی و بیداری و بصیرت ملت می‌تواند برای ما چراغ راهی باشد، اذعان کرد: در جریان فتنه 88 یک سری هیجانات کاذب برای مردم ایجاد شد که با آگاهی‌بخشی به آنان توانستند حق را از باطل تشحیص دهند و با حضور آگاهانه و به‌موقع خود حماسه عظیم و تاریخی 9 دی را خلق کنند.

captcha