جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی با هویت فرهنگی است
کد خبر: 1346883
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی با هویت فرهنگی است

گروه اجتماعی: سعید هاشمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی با هویت فرهنگی است، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزش، اشتغال و فرهنگ رسالت‌های بزرگی را بر عهده دارد.


سعید هاشمی، معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، اشتغال و فرهنگ رسالت‌های بزرگی را بر عهده دارد، از این نهاد به عنوان نهادی علمی با هویت فرهنگی یاد کرد.



وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در مسیر توسعه‌ خود با قدرت گام بردارد، افزود: در دور جدید مدیریت جهاد دانشگاهی، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حرکت این نهاد انقلابی برنامه‌محور باشد تا بتوانیم فرهنگ جهادی را در دانشگاه‌ها و همچنین در سطح جامعه نهادینه سازیم.



معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با بیان اینکه باید مسیر‌ها و رویه‌های غلط در جهاد دانشگاهی اصلاح شود، تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی باید بتواند خلأ‌های موجود در درون کشور را که در حوزه مسئولیتی و فعالیتی این نهاد انقلابی قرار دارد، برطرف کند.



وی یکی از خلأهای موجود در درون کشور را خلأ فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: باید در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با نگاه فرهنگی حرکت کرد تا شاهد توسعه فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در تمام سطوح باشیم.



سعید هاشمی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه جهاد دانشگاهی مانند پروژه سلول‌های بنیادی در مؤسسه رویان و پروژه‌های فنی مهندسی مانند دکل حفاری نفت و مجموعه فرستنده‌های رادیویی یادآور شد: جهاد دانشگاهی به دنبال بومی‌سازی دانش و خودکفایی در عرصه‌های صنعتی است.



وی رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی را بر مبنای فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید در سه حوزه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به صورت هماهنگ حرکت کرد و غفلت از یک بخش آسیب‌های بزرگی را برای سایر بخش‌ها به دنبال خواهد داشت.



معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی ادامه داد: ترویج فرهنگ جهادی، کار جهادی، تخصص، تعهد، پاک دستی، صداقت، درستی و کارآمدی امروز در مجموعه جهاد دانشگاهی به وضوح مشاهده می‌شود.

captcha