راهپیمایی 9 دی نماد بصیرت و اتحاد دینی ملت ایران است
کد خبر: 1348943
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

راهپیمایی 9 دی نماد بصیرت و اتحاد دینی ملت ایران است

گروه سیاسی: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن نماد اقتدار ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود، گفت: 9 دی نماد بصیرت و اتحاد ملی و دینی کشور ماست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین در همایش بصیرتی شهر محمودآباد نمونه که روز گذشته‌، 8 دی به‌مناسبت سالروز حماسه 9 دی در مصلای شهر محمودآباد نمونه برگزار شد، با بیان اینکه راهپیمایی 9 دی نشانه‌ وفاداری مردم به ولایت فقیه بود، اظهار کرد: ملت ایران با بصیرت و آگاهی و حضور به‌موقع خود در این روز زمینه تقویت اتحاد ایمانی و ملی در کشور را فراهم کردند.



وی اضافه کرد: فتنه ی دشمن در سال 88 اگر با هوشیاری مردم همراه نمی‌شد اتفاقات ناگوار و بسیار دردناک‌تر از سوریه اتفاق می‌افتاد اما با بصیرت مردم ولایتمدار کشورمان، این فتنه خنثی شد.



امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی همواره به‌دنبال براندازی حکومت در ایران است، خاطرنشان کرد: ملت با بینایی و بصیرت خو در 9 دی حماسه بزرگی خلق کردند و به تمام فتنه‌های دشمنان در آن برهه حساس مهر باطل زدند.



حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتقاء بصیرت و هوشیاری اقامه نماز است، تصریح کرد: قرآن کریم نیز به‌عنوان قانون اساسی بشر همواره بر نقش نماز در ارتقاء بینش دینی و سیاسی انسان مسلمان تأکید داشته است.



وی با اشاره به عوامل افزایش بصیرت در انسان عنوان کرد: انسان دین‌مدار با قرائت قرآن و تأمل در آن زمینه بیشتر شدن بصیرت اخلاقی، دینی و سیاسی خود را فراهم کند.



رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بین‌المللی

امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با تشبیه عقل انسان به درختی تناور و قدرتمند، گفت: اگر انسان توانایی پرورش استعدادها و نهفته‌های ذهنی خود را در مسیر صحیح نداشته باشد طبیعتاً باعث زوال نعمت‌های خداوندی و تغییر در مسیر زندگی شخصی و اجتماعی می‌شود.



حجت‌الاسلام عابدینی در پایان از عقل به‌عنوان گنجی بزرگ برای انسان یاد و اضافه کرد: پرورش استعدادهای بالقوه که در فطرت پاک انسان نهاده شده موجب افزایش بصیرت و قرار گرفتن در صراط مستقیم الهی می‌شو.

captcha