آغاز مرمت بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین
کد خبر: 1349620
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

آغاز مرمت بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین

گروه اجتماعی: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به‌منظور احیا‌ و بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مرمت بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) این استان آغاز شد.


حمید قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: جایگاه بقاع متبرکه به‌عنوان بخش عظیمی از فرهنگ متعالی و کهن این مرز و بوم بوده که دارای ارزش بسیاری است.



 وی با بیان اینکه باید از پتانسیل گردشگری بقاع متبرکه در استان استفاده کرد، افزود: استان قزوین با توجه به پتانسیل‌های تاریخی، مذهبی غنی خود دارای ابنیه متبرکه فراوان است و امامزاده اسماعیل نیز از جمله آن‌ها بوده که بنای آن در حال حاضر در دست مرمت است.



قاسمی با اشاره به مرمت این بنای تاریخی - مذهبی تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده توسط تیم کار‌شناسی میراث فرهنگی، طرح بازسازی و مرمت این بقعه متبرکه در دستور کار قرار گرفت که فاز اول اجرای آن شامل مرمت و بازسازی گچبری‌های بارگاه‌، ساماندهی محوطه و سیمای ظاهری، ساماندهی روشنایی و ایزوله بام است که از دی ‌امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.



وی بیان کرد: توجه به اینکه توسعه و ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در صنعت گردشگری از اهیمت بالایی برخوردار بوده و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان قزوین در حوزه گردشگری مذهبی که جایگاه ویژه‌ای دارد، استفاده کرد.



امامزاده اسماعیل از بناهای دوره قاجار است که بنای آن آجری و گنبد روی بقعه دو پوسته بوده و سطح آن کاشی‌کاری می‌باشد این بنای تاریخی در ابتدای خیابان شهید انصاری و روبروی بنای تاریخی عالی قاپو واقع است که سالانه جمع کثیری از همشهریان و گردشگران از آن دیدن می‌کنند.

captcha