تخصیص نیافتن اعتبارات؛ دغدغه اصلی مدیران قرآنی کشور
کد خبر: 1372800
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کیانوش امانی عنوان کرد:

تخصیص نیافتن اعتبارات؛ دغدغه اصلی مدیران قرآنی کشور

مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل مؤسسه روایان قرآن مبین با تأکید بر حمایت از مؤسسات در قویت باورهای دینی جامعه، گفت: مؤسسات قرآنی خواستار پی‌گیری دستگاه‌های اجرایی فعال در نشر و توسعه علوم قرآنی در زمینه تخصص نیافتن اعتبارات، به‌عنوان دغدغه اصلی مدیران قرآنی کشور هستند.

کیانوش امانی، مدیرعامل مؤسسه روایان قرآن مبین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با تخصص نیافتن اعتبارات به مؤسسات قرآنی، گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات قرآنی توسط برنامه‌ریزان دستگاه‌های اجرایی در زمینه نشر و توسعه علوم قرآنی در جامعه و عدم پیگیری مسئولان زیربط در کمیسیون قرآن مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متأسفانه زمینه‌ جنگ نرم دشمن در مبارزه با قرآن و عترت را برای دشمنان قسم خورده انقلاب مهیا می‌سازد.

وی اظهار کرد: نظام و انقلاب اسلامی که دغدغه رسالت عظیم نشر و توسعه کلام وحی را دارد، باید برای مقابله با اندیشمندان پوشالی جنگ نرم به تقویت ایمان و باور‌های دینی و آموزش‌های قرآنی بپردازد.

امانی با تأکید برحمایت همه‌جانبه مالی از دست‌اندرکاران قرآنی کشور عنوان کرد: متأسفانه موضوعات اجتماعی از سیاست‌زدگی برخوردار است و همین امر باعث شده که مباحث دینی و قرآنی که اصل مهم جامعه قرآنی است، مورد کم توجهی واقع شده است، در حالی که بحث‌های سیاسی نیز باید از طریق فرهنگ دینی و قرآنی پیگیری شود.

اهتمام جامعه قرآنی برای تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی

وی در حمایت‌ از پیگیری‌های مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن در رابطه با اختصاص نیافتن 600 میلیارد تومان اعتبار بخش قرآن، بیان کرد: متأسفانه جامعه قرآنی کشور در برابر این موضوع بی‌تفاوت هستند و این در صورتی است که اگر این مشکل در ورزش یا موارد دیگر کشور روی دهد، افراد بسیاری این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

مدیرعامل مؤسسه روایان قرآن مبین اظهار کرد: مؤسسات قرآنی از فراکسیون قرآن و عترت و نماز مجلس درخواست دارند که تخصیص نیافتن اعتبارات قرآنی را پی‌گیری کند و از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم که این موضوع را بررسی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مدل اندلسی جنگ نرم دشمن را خنثی کنیم، باید با حمایت از مؤسسات قرآنی، آموزه‌های دینی و قرآنی را ترویج دهیم و با فساد و فحشا مبارزه کنیم.

captcha