نقش بانوان در توسعه حفاظت از محیط زیست با تأسی به آموزه‌های دینی
کد خبر: 1378548
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
امانی تبیین کرد:

نقش بانوان در توسعه حفاظت از محیط زیست با تأسی به آموزه‌های دینی

گروه سلامت: مشاور امور بانوان و خانواده سازمان محیط زیست گفت: خانم‌ها با تأسی به آموزه‌های دینی در مبحث حفظ محیط زیست می‌توانند باآموزش کودکان و حتی همسران خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

شهربانو امانی، مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: اساس و رکن هر جامعه را خانواده تشکیل می‌دهد و رکن خانواده را زنان و مادران تشکیل می‌دهند و ما هم سعی داریم با استفاده از این پتانسیل عظیم و قوی فرهنگ‌سازی حمایت از محیط زیست را توسعه دهیم.

وی افزود: ما دارای آموزه‌های قوی و استواری هستیم که همگی آنها پایه‌های علمی دارند و اگر بتوانیم این آموزه‌ها و اهداف آنها را وارد اجتماع کنیم راه توسعه و ساماندهی محیط زیست را به نحو شایسته طی کرده‌ایم.

امانی در ادامه خاطر نشان کرد: خانم‌ها در فرهنگ‌سازی و اشاعه اصول حفظ محیط زیست می‌توانند بیشترین تاثیر را در جامعه داشته باشند به‌طوری که بانوان در مبحث حفظ محیط زیست می‌توانند با آموزش کودکان و حتی همسران خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همکاری با تشکل‌های مردمی گسترش یابد

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان محیط زیست با بیان اینکه در همه امور اگر مردم وارد عرصه شوند موفقیت به سرعت حاصل خواهد شد گفت:  اگر سازمان محیط زیست همکاری با تشکل‌های مردمی را گسترش دهد و این تشکل‌ها را پای کار بیاورد قدم محکمی در حفاظت محیط زیست برداشته است به عنوان مثال باید مردم را با اهمیت محیط زیست آشنا و افراد را  با مدیریت و حفاظت از محیط زیست آگاه کنیم.

آموزه‌های دینی ما راهگشای مشکلات و معضلات است

وی در خصوص آموزه‌های دینی و استفاده از آن تصریح کرد: این موضوع را نباید فراموش کرد که آموزه‌های دینی ما مسلمانان در هر زمینه‌ای راهگشای مشکلات و معضلات است و باید با تأسی به این آموزه‌ها راه رشد و توسعه را به سرعت طی کنیم.

ضرورت ورود روحانیون برای انتقال مفاهیم

امانی با اشاره به اینکه آموزه‌های مذهبی ما نقش مهمی در نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند یادآور شد: روحانیون و مبلغین باید این آموزه‌ها را به جامعه انتقال و مردم را با روش‌های دینی حفاظت از محیط زیست آشنا کنند.

نقش کلیدی بانوان در مدیریت و آموزش خانواده

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بانوان نقش کلیدی در مدیریت و آموزش خانواده و سپس جامعه دارند تشکل‌های دینی بانوان باید در مراسمات خود این هدف را دنبال کنند که حاضرین را با درس‌های دینی در امور زیست محیطی مانوس کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان محیط زیست تاکید کرد: استفاده از آیات و روایات دینی و مذهبی ما به بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست پرداخته است که اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم در این زمینه می تواند باعث رشد فرهنگ حفاظت از محیط زیست کشور شود.

captcha