مراسم بزرگداشت مرحوم حاجی‌ حیدری امروز برگزار شد
کد خبر: 1378956
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
با حضور جمعی از شخصیت‌های کشوری؛

مراسم بزرگداشت مرحوم حاجی‌ حیدری امروز برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت مرحوم حاجی حیدری، عصر امروز، 4 اسفندماه با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و دینی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری در مسجد علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این مراسم به مناسبت سومین روز درگذشت مرحوم حاجی‌حیدری، عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) از سوی حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»، گفت: خداوند محبت انسان‌های صالح و مومن را در دل‌ها می‌اندازد و مرحوم حاج حیدری یکی از کسانی بود که خداوند محبت او را در دل‌های ما انداخت.
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم حاجی‌حیدری عنوان کرد: او در سال 43 در کنار مرحوم عسکراولادی و دیگر مبارزان انقلاب، اولین تشکیلات مذهبی و دینی را راه‌اندازی کرد؛ در 24 سالگی در جریان ترور حسن علی منصور، به همراه شهیدان حاج صادق امانی، بخارایی، نیک‌نژاد، صفارهرندی و عراقی به زندان افتاد و تا سال 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در زندان‌های رژیم پهلوی محبوس بود.
همچنین در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت مرحوم حاجی حیدری قرائت شد در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مجاهد صادق و صابر مرحوم آقای حاج ابوالفضل حاجی حیدری رحمة‌الله علیه را به خانواده‌ مکرّم و همه‌ بازماندگان و نیز به دوستان و همرزمان این مبارز دیرین و رنج‌آزموده تسلیت می‌گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
4 اسفند 1392
بنابراین گزارش در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه مجلس برای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغی سال‌های گذشته ارائه شده و در سیاست‌های کلی ابلاغی این موضوع به صورت مدون و با تدوین افق پیش‌رو و راهکارها مورد اشاره قرار گرفته است.
وی با ذکر اینکه مجلس در برنامه 5 ساله توسعه کشور با نگاه به همین اصول مصوباتی داشته است، گفت: در بودجه‌های سالانه شکل‌گیری صندوق توسعه ملی با همین نگاه بوده و امیدوارم که با خط مشی‌هایی که اعلام شده به صورت قانونمند و با عزم و اراده جدی برای این اهداف قدم برداریم.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: کمیسیون‌های تخصصی کارشان را آغاز کرده‌‌اند و امیدواریم در طرح‌ها و لوایح خصوصاً در بودجه سالانه بتوانیم علائم خوبی در جهت‌گیری صحیح داشته باشیم.
در این مراسم آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران،  حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، محسن رفیق‌دوست، مسعود طریقت‌منفرد، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعیدلو، معاون اجرایی دولت دهم، غلامعلی حداد عادل، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای حزب موتلفه اسلامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

captcha