توسعه دانشگاه اسلامی با استفاده از توانایی افراد شاخص در واحدهای دانشگاهی
کد خبر: 1379758
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
واشقانی فراهانی تاکید کرد:

توسعه دانشگاه اسلامی با استفاده از توانایی افراد شاخص در واحدهای دانشگاهی

گروه اجتماعی: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌: مدیران واحدهای مختلف آموزش عالی باید از توانمندترین افراد در حوزه کاری خود استفاده کنند تا بتوانند راه توسعه دیانت را در کشور توسعه دهند.

ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها امری ضروری است و با توجه به اینکه در آیین ما بر کسب علم توجه خاصی شده است، اسلامی شدن دانشگاه باید برپایه این امر صورت گیرد که کسب علم در راستای آسایش و امنیت انسان‌ها انجام شود.

وی افزود: مدیران فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دانشگاه‌ها و واحد‌های مختلف آموزش عالی باید از شاخص‌ترین و توانمندترین افراد در حوزه کاری خود استفاده کنند تا بتوانند در راه توسعه دانشگاه اسلامی فعالیت‌های خوبی را اجرایی کنند.

واشقانی فراهانی خاطر نشان کرد: قرار دادن عقلانیت در تعامل با دیانت از محورهای اصلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها است و اگر این امر محقق شود می‌توانیم با کسب علم برپایه آموزه‌های دینی، راه توسعه دیانت را در کشور و جامعه توسعه دهیم.

راه توسعه دانشگاه اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی همه تلاش مدیران و معاونان در این راستا است که بتوانیم دانش‌آموختگان را با آیین دینی و مذهبی در کنار کسب علم آشنا کرده و زمانی که این افراد از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند افرادی با سواد و متدین برای رشد جامعه اسلامی باشند.

وی با اشاره به این که در قرآن همه چیز برای هدایت انسان‌ها آورده شده است، افزود: سعی داریم در دانشگاه آزاد طوری عمل کنیم که فارغ التحصیلان ما در کنار کسب علم به معنای حقیقی دیانت نیز دسترسی پیدا کرده و این آموخته‌ها را در توسعه علمی کشور بکار بندند.

واشقانی فراهانی گفت: سعی داریم برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای باشد که علاوه بر توجه به حوزه پژوهش و آموزش به مسائل فرهنگی و دینی نیز به خوبی پرداخته شود.

دین به درستی به مخاطبان منتقل شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که باید دین به درستی به مخاطبان منتقل شود، خاطر نشان کرد: وظیفه ما به عنوان متصدیان امور آموزشی در زمینه حوزه علم و دین بسیار سنگین است و باید از همه پتانسیل آموزشی و پژوهشی در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: بررسی اسلامی شدن دانشگاه در دستور کار معاونت‌های مختلف دانشگاه قرار گرفته که پس از تهیه طرحی جامع برای اجرا به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می‌شود.

واشقانی فراهانی افزود: در مباحث عمومی اسلامی شدن دانشگاه‌ها لازم است که تمامی حوزه‌ها اعم از آموزشی، دانشجویی و پژوهشی درگیر شوند و پیوست‌های اجرایی خود را اعلام  و هر منطقه به بررسی یک راهبرد بپردازد.

captcha