استفاده از روانشناسی اسلامی برای حل معضلات خانواده‌ها و نسل جوان
کد خبر: 1381278
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
حجت‌الاسلام نعمت‌الهی خواستار شد:

استفاده از روانشناسی اسلامی برای حل معضلات خانواده‌ها و نسل جوان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید از روانشناسی اسلام جهت حل معضلات خانواده‌ها و نسل جوان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: روانشناسی اسلامی بهترین ابزار و زمینه برای حل معضلات اجتماعی، معضلات خانواده‌ها و همچنین حل مشکلات نسل جوان امروز است.
وی با اشاره به شکاف موجود در درون جوامع افزود: تحولات بی حد و حصر در بنیان‌های جوامع که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدیدآمدن شکاف‌هایی منجر شده که انسان‌های امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه این شکاف یک بحران برای جامعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: در چنین فضایی، بحران‌هایی پیش‌روی افراد پدید می‌آید که اگر متوقف نشود موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌ها می‌شود و فقط با تسلط داشتن بر مهارت‌های زندگی می‌توان بر این معضلات غلبه کرد.
وی حل بحران‌ها و معضلات درونی جامعه را با مشاوره ممکن دانست و تصریح کرد: اگر چه مشاوره در همه جوامع بشری مطرح بوده و انسان‌ها به نوعی خود را محتاج مشاوره با دیگران دانسته‌اند، اما امروز به سبب ویژگی‌های خاص خود، ضرورت توجه به مشاوره در دنیای کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است، به گونه‌ای که در کنار تخصصی شدن علوم، مشاوره نیز به صورت یک علم حیاتی درآمده است.
این مسئول با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تأکید زیادی بر مشاوره داشته است، اظهار کرد: خداوند سبحان نیز در قرآن کریم به امر مشاوره تأکید کرده و همواره بر پیامبر گرامی اسلام(ص) توصیه می‌کند تا با اصحاب خویش مشورت کند.
وی اظهار کرد: این مطلب که مبنای روانشناسی غرب علمی است صحیح است ولی ریشه در اعتقادات خاص غربی‌ها دارد که حتی برخی از این دستاوردها موجب به انحراف کشاندن دنیای غرب شده است .
نعمت‌الهی در پایان با اشاره به نقش روانشانسی اسلامی و تأثیر آن در انسان‌ها تأکید کرد: ما باید از روانشناسی اسلامی جهت ارائه راهکار برای حل معضلات خانواده‌ها و نسل جوان استفاده کنیم و تنها در این صورت موفق خواهیم بود.

captcha