کیفی بودن فعالیت‌ها در شرایط سطح‌بندی مؤسسات قرآنی لحاظ نشده است
کد خبر: 1381774
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

کیفی بودن فعالیت‌ها در شرایط سطح‌بندی مؤسسات قرآنی لحاظ نشده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌ تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه سطح‌بندی مؤسسات قرآنی براساس ضوابط اعلام شده، در استان به سرانجام رسید، گفت: کیفی بودن فعالیت‌ها در شرایط سطح‌بندی مؤسسات قرآنی لحاظ نشده است.

قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه سطح‌بندی مؤسسات قرآنی استان انجام شده است، گفت: مؤسسات قرآنی خوزستان بر اساس شرایط و ضوابطی که سازمان دارالقرآن‌الکریم تعیین کرده است، به‌منظور اینکه محدوده فعالیت‌ها، برنامه‌ها و سطح و وسعت کار آن‌ها و محیط فعالیت آن‌ها مشخص باشد، سطح بندی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه با انجام سطح‌بندی، می‌توان از مؤسسات قرآنی استان شناخت پیدا کرد، ادامه داد: در این طرح مؤسسات قرآنی به سطح 1 تا 3 تقسیم می‌شوند. مؤسسات سطح یک، مؤسساتی هستند که در سطح کشور فعالیت‌های قرآنی خود را اجرا می‌کنند و چه بسا شعبه‌ای در کشور هم داشته باشند. حیطه فعالیت مؤسسات سطح 2 استانی و سطح 3 نیز شهرستانی است.

مقدمی افزود: سطح‌بندی مؤسسات قرآنی در استان به سرانجام رسیده است که متعاقباً پس از این امر، مشکلات مؤسسات در خصوص استفاده از تسهیلات اخذ وام نیز برطرف می‌شود.

مسئول دارالقرآن‌ تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مؤسسات سطح 1 در خوزستان محدود هستند، اظهار کرد: انتقاداتی بر سطح‌بندی مؤسسات قرآنی وارد است؛ از جمله اینکه در آن بحث کیفی بودن فعالیت‌ها لحاظ نشده است و سطح‌بندی بر اساس تعداد مؤسسان، مساحت مؤسسه و تحصیلات مؤسسان صورت می‌گیرد. در حالیکه در استان خوزستان مؤسساتی وجود دارند  که با وجود 2 مؤسس و مساحت محدود فعالیت با ارزش و کلانی انجام می‌دهند که این مؤسسات بر اساس شرایط سطح‌بندی اعلام شده از سوی مرکز،‌ سطح 3 اعلام شده‌اند. مؤسسات سطح 1 استان بر اساس شرایط اعلام شده از 10 مؤسسه تجاوز نمی‌کنند.

مقدمی گفت: تاکنون 96 مؤسسه در سامانه سراسری تلاوت قرآن کریم ثبت‌ نام کرده‌اند که از این تعداد، 70 مؤسسه مجوز دارند و از میان آن‌ها، 30 مؤسسه قرآنی، پروانه فعالیت دارند که پیش از آن نیز 45 مؤسسه قرآنی پروانه فعالیت داشتند که بیشتر آن‌ها در سطح 2 و 3 فعالیت می‌کنند.

captcha