ثِقل و سنگینی اعمال نیک در پیوند انسان با ولایت است
کد خبر: 1383095
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۱

ثِقل و سنگینی اعمال نیک در پیوند انسان با ولایت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه ثِقل و سنگینی اعمال نیک در پیوند انسان با ولایت است، گفت: انجام هر عمل عبادی بدون ولایت، فاقد ارزش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکرم عابدینی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین عصر دیروز، 12 اسفند در محفل انس با قرآن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام هر عملی باید به دنبال شرح صدر بود.
وی با بیان اینکه در آیات مختلفی در قرآن کریم به اعطای شرح صدر به پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند اشاره شده است، افزود: در برخی از تفاسیر معنای شرح صدر به اهل‌ بیت پیامبر(ص) تعبیر شده است.
حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: قرآن و اهل‌ بیت(ع) شرح صدری بوده که از سوی خداوند  به پیامبر اکرم(ص) اعطاء شده است و هر چه که خداوند به پیامبر داده، پیامبر نیز آن را بدون هیچ نقصی به بندگان خود منتقل کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه از نظر امام محمد باقر(ع)، اسلام بر روی 5 ستون استوار است، تصریح کرد: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت 5 ستونی هستند که دین اسلام بر روی آن قرار گرفته است.
امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: از نظر امام محمد باقر(ع)، در بین این 5 ستون، ولایت بر 4 ستون دیگر افضل بوده و کلید رسیدن به چهارستون دیگر، ولایت خواهد بود.
وی وجود والی و راهنما را شرط دست‌یابی به چهار ستون دیگر دانست و بیان کرد: از نظر امام محمد باقر(ع) اگر کسی همه شب‌ها و روزها را روزه بگیرد و یا انفاق کرده و هر سال به حج مشرف شود، اما نداند که ولی او کیست و باید از چه کسی پیروی کند تمام کارهایی که انجام داده بدون نتیجه خواهد ماند.
حجت‎‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه ثِقل و سنگینی اعمال نیک در پیوند انسان با ولایت است، اضافه کرد: قرآن و عترت در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و هرکدام از آنها به تنهایی برای انسان مثمر ثمر نخواهد بود.
وی در پایان کرامت انسان را نیز در سایه بهره‌گیری از قرآن و عترت دانست و یادآور شد: اگر انسان خود را با آیات قرآن هماهنگ کند و به‌دنبال فراگیری آن باشد مطمئناً به کرامت دست پیدا خواهد کرد.

captcha