تشکیل کمیسیون مقابله با فرقه‌های انحرافی در البرز
کد خبر: 1384078
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

تشکیل کمیسیون مقابله با فرقه‌های انحرافی در البرز

گروه اجتماعی: منتخب مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیونی برای مقابله با فرق انحرافی و عرفان‌های نوظهور در این استان خبر داد.

عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، گفت: کمیسیون فرق انحرافی در استان البرز از ماه‌ها قبل فعالیت خود را در راستای شناسایی و مقابله با فرقه‌ها وعرفان‌های نوظهور آغاز کرده و تاکنون در پیگیری اهداف خود توفیقات بسیاری داشته است.
وی اظهار کرد: گسستگی فرهنگی، مهاجرت‌پذیری بالا و رشد نامتناسب جمعیت در استان البرز باعث شده این استان به نسبت برخی از استان‌ها در زمینه فرق انحرافی با تهدید و خطرات جدی‌تری مواجه باشد.
اکبریان افزود: کمیسیون فرق انحرافی که متشکل از مسئولان و کارشناسان فرهنگی، امنیتی و سیاسی استان است در‌نظر دارد با شناسایی روش‌ها و چگونگی فعالیت این فرق گام‌های مؤثری در راستای خنثی کردن فعالیت‌ها و روش‌های تبلیغاتی آنان بردارد و ریشه این فرق را در استان البرز بخشکاند.
وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد آگاه‌سازی مردم به‌ویژه جوانان در‌خصوص اهداف و چگونگی فعالیت این فرق و همچنین فراهم‌ آوردن زمینه‌ای برای ایجاد هویت مستقل فرهنگی ‌میان البرزی‌ها، می‌تواند مانعی جدی در مسیر رشد این فرق ایجاد کند.
اکبریان تأکید کرد: رهبران این فرق از ناآگاهی و ضعف شناختی افراد سوء‌استفاده کرده و با قرار دادن آنها در چرخه آموزشی، اطلاعات نادرستی به آنان انتقال داده و به‌نوعی ذهن آنان را شستشو می‌دهند.
نماینده مردم ‌در مجلس ‌ادامه داد: وظیفه همه مسئولان به‌خصوص مسئولان فرهنگی استان این است که با برگزاری برنامه‌های ویژه در‌خصوص شناساندن این فرقه‌ها به مردم، آنان را نسبت به حقیقت این فرق آشنا کنند تا کمتر شاهد جذب جوانان به‌سمت این گروه‌ها باشیم.
این مسئول در پایان گفت: بدون شک شناساندن اسلام ناب محمدی(ص) و آموزه‌های این دین کامل به مردم می‌تواند انگیزه و علاقه آنان را برای پیوستن به عرفان‌های نوظهورکاهش دهد و رهبران این فرق را از دستیابی به اهداف شومشان ناامید سازد.

captcha