تقوا حفظ ریشه‌ها و رشته‎‌های پیوند با ذات اقدس الهی است
کد خبر: 1385457
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵

تقوا حفظ ریشه‌ها و رشته‎‌های پیوند با ذات اقدس الهی است

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تقوا حفظ ریشه‌ها و رشته‎‌های پیوند با ذات اقدس الهی است، گفت: مهم‌ترین توشه سفر حج، تقوا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) صبح امروز، 19 اسفند در همایش عمومی حج عمره ویژه دانشگاهیان با اشاره بر اهمیت و فضایل سفر معنوی حج اظهار کرد: حج عمره دانشجویی یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین سفرهای تأمل برانگیز است که قابل وصف نیست و تنها افرادی می‌توانند آن را درک کنند که این سفر را تجربه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه سفر حج آثار مختلفی دارد که اگر افراد به آنها دست یابند سعادتمند می‌شوند، افزود: مهم‌‍ترین این آثار که  در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است، تقوا و ذکر خدا است که با آن‌ها می‌توان از لحظات به بهترین حالت بهره‌برداری کرد.
حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: بهترین توشه این سفر تقوا است چرا که تقوا حفظ ریشه‌‎ها و رشته‌‎ها با ذات اقدس الهی است و به وسیله آن می‌توانیم به مقام عبودیت و بندگی دست پیدا کرده و براساس آن زندگی کنیم.
وی اضافه کرد: ذکر خدا نیز دیگر توشه این سفر معنوی است که اگر بتوانیم به درستی از آن بهره‌برداری کنیم می‌توانیم به تمامی فضائل اخلاقی دست پیدا کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پایان خطاب به دانشجویان گفت: این سفر فرصتی ناب و بکر است و دانشجویان باید برای اینکه از این سفر به درستی بهره ببرند، تلاش کنند تا تمام مراحل سفر با یاد خدا طی شود.

captcha