حفظ وحدت در جامعه اسلامی، عمل به سیره فاطمی است
کد خبر: 1389927
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

حفظ وحدت در جامعه اسلامی، عمل به سیره فاطمی است

گروه اجتماعی: یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه توجه و عمل به سیره حضرت فاطمه(س) آرامش در جامعه اسلامی را به‌دنبال دارد، گفت: حفظ وحدت در جامعه اسلامی، عمل به سیره فاطمی است.

حجت‌الاسلام حسن دهقان‌نژاد، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه هر انسانی بر اساس عقاید و باورهایش رفتار می‌کند، اظهار کرد: عمل به سیره فاطمه زهرا(س) گام برداشتن در مسیری است که هدفی جز رضایت خدا ندارد و بر اساس باور به خدای یگانه است.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت اسلامی در جامعه بخش مهمی از سیره فاطمه(س) است، افزود: اشتراکات زیادی درباره حضرت فاطمه(س) بین شیعه و اهل تسنن وجود دارد و در همین جهت نیز باید از ایجاد تفرقه خودداری کرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: اختلافات سیاسی به اتحاد مسلمانان ضربه می‌زند این در صورتی است که مسلمانان در ابعاد اسلامی با هم وجه اشتراک بسیاری دارند و باید جهت تقویت این اشتراکات با یکدیگر گام بردارند.

حجت‌الاسلام دهقان‌نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه در ایام نوروز صله ارحام سبب می‌شود کدورت‌ها از بین رفته و عمر با برکتی داشته باشیم ولی روز طبیعت نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است و باید مراقب حفظ حرمت روز شهادت حضرت فاطمه(س) باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: سخنرانان مذهبی با لحنی دلنشین می‌توانند در این ایام با جوانان انس گرفته و جوانان را به منش فاطمیه ترغیب کنند.

وی در ادامه با اشاره به سیره دختر نبی اکرم(ص) در همسرداری بیان کرد: فاطمه زهرا(س) از خداوند شرم داشت اگر همسرش علی(ع) بخاطر او در زندگی به سختی می افتاد و بر این باور بود که زن و شوهر باید متقابلاً پشیبان هم باشند.

دهقان‌نژاد یادآور شد: فاطمه زهرا(س) به‌دنبال خشنودی همسرش علی(ع) بود برهمین مبنا محبت به همسر هم یکی از علل خشنودی خداوند است.

captcha