شوق درک معانی قرآن، علاقه به حفظ را در من مضاعف کرد
کد خبر: 1390511
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
حافظ کل قرآن:

شوق درک معانی قرآن، علاقه به حفظ را در من مضاعف کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: فهیمه ملک‌نژاد گفت: شوق درک معانی و تمایلم برای فهم قرآن علاقه به حفظ را در من مضاعف کرد و تفکر در معانی، من را به‌سمت حفظ کامل کلام وحی کشاند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، فهیمه ملک‌نژاد، حافظ کل قرآن متولد 1352، متأهل و دارای سه فرزند است. او 5 سال پیش با شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن مؤسسه بلد‌الامین بیرجند شروع به حفظ قرآن کرد.



وی در‌باره انگیزه‌اش به حفظ قرآن گفت: شوق درک معانی و تمایلم برای فهم قرآن علاقه به حفظ را در من مضاعف کرد و تفکر در معانی من را به‌سمت حفظ کلام وحی کشاند.





حافظ کل قرآن مجید بیان کرد: کلاس‌های حفظ قرآن یک روز در میان برگزار می‌شد و من در روزهایی که کلاس نداشتم هم در منزل آیات را مرور کرده و با این روش توانستم ظرف مدت 2 سال و نیم قرآن را حفظ کنم.



ملک‌نژاد اظهار کرد: برای تثبیت آیات نیز برنامه‌ریزی مشخصی دارم و بعد از حفظ قرآن، هر سال را به تثبیت 10جزء قرآن اختصاص داده‌ام و اکنون نیز مشغول تثبیت 10 جزء آخر قرآن هستم و در واقع همه این‌ها زمینه انس من را با قرآن فراهم کرده است.





 



این مربی حفظ قرآن ادامه داد: در شهر بیرجند استقبال از حفظ قرآن بسیار مطلوب است و مؤسسات بسیاری در این زمینه فعال هستند و حتی این علاقه‌مندی به حفظ کلام وحی از شهرهایی بزرگی مانند مشهد بیشتر است.



کار گروهی، حفظ قرآن را تسهیل می‌کند



حافظ کل قرآن ‌گفت: حفظ قرآن به‌ تنهایی کار بسیار مشکلی است و انسان در این زمینه نیاز به مباحثه برای تمرین و تکرار دارد که این شیوه حفظ در مؤسسات قرآنی سهل‌تر است.



ملک‌نژاد عنوان کرد: بعد از دوره تثبیت تمایل دارم به تدبر و تفسیر قرآن بپردازم و برای قرائت قرآن نیز برنامه‌ریزی کرده‌ام، اما نبود استاد زن در زمینه قرائت باعث شده نتوانیم در زمینه این علم قرآنی در سطوح بالا پیشرفت کنیم.





وی اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات استانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی رتبه دوم را کسب کردم و هم‌چنین در سال‌های گذشته نیز در مسابقات کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد رتبه سوم را کسب کردم.



حافظ کل قرآن ‌بیان کرد: ‌از میان همه سوره‌های قرآن به سوره مریم(س) علاقه بسیاری دارم زیرا در این سوره از ‌شخصیت‌های قرآنی زن سخن به میان آمده است که می‌توانند الگویی برای همه بشریت اعم از زن و مرد باشد.





ملک‌نژاد ادامه داد: زندگی حضرت مریم(س) بسیار درس‌آموز است و این شخصیت قرآنی علی‌رغم همه تهمت‌ها صبوری پیشه کرد و بدون توجه به سخن مردم، یکتاپرستی و عمل به فرامین الهی را سرلوحه کار خود قرارداد.



لزوم معرفی شخصیت‌های قرآنی زن برای الگوسازی



وی افزود: در قرآن زنان نمونه دیگری چون همسر فرعون(آسیه)، مادر و خواهر حضرت موسی(ع) مطرح شده‌اند که با تفکر در شخصیت آنان می‌توانیم درس‌های بی‌شماری برای زندگی بیاموزیم.



حافظ کل قرآن ‌گفت: علاوه بر سوره مریم(س)، سوره نور را نیز بسیار قرائت می‌کنم چون درباره احکام ویژه زنان سخن گفته شده و در روایات نیز به زنان توصیه شده که در قرائت این سوره مبارکه مداومت داشته باشند.





ملک‌نژاد عنوان کرد: محور بیشتر آیات قرآن مجید انسان‌شناسی است زیرا خود شناسی زمینه خدا‌شناسی، معا‌د‌شناسی و در نهایت عمل به فرامین الهی را فراهم می‌کند و مطرح کردن زندگی پیامبران الهی با هدف الگو‌سازی برای بشر صورت گرفته است.



وی با اشاره به ضرورت درس‌آموزی از قرآن در زمینه تربیت فرزند گفت: تلاوت برخی آیات قرآن مانند آیه 74 سوره فرقان «‌وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا؛ و کسانى‏‌اند که مى‏‌گویند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مایه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پیشواى پرهیزگاران گردان» در زمینه یاری گرفتن از خداوند در باب تربیت فرزند مفید است.



حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: از میان اساتید قرآن مجید، استاد شهریار پرهیزگار که توفیق حضور در محضرشان را داشته‌ام بیش از ‌دیگران مرا تحت‌تأثیر قرار داد و نورانیت حاصل از انس با قرآن را در چهره ایشان می‌توان مشاهد کرد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
-
|
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۷
0
0
عالی بود
captcha