عادی شدن، مهم‌ترین آفت برای نام سال است
کد خبر: 1395905
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
امام جمعه معمولان:

عادی شدن، مهم‌ترین آفت برای نام سال است

گروه اجتماعی: مهم‌ترین آسیبی که تحقق نام سال را با مشکل مواجه می‌کند این است که به مقوله «اقتصاد و فرهنگ» به‌عنوان یک شعار توجه شود و پس از گذشت مدت زمانی این شعار و پیام‌ برای ما عادی شود.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با نام‌گذاری سال و الزامات تحقق این شعار گفت: اینکه همه ما به‌عنوان مخاطب این پیام رهبری به پیام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» فقط به‌عنوان یک پیام و شعار نگاه نکنیم بلکه آن‌را به‌عنوان یک راهکار و سرمشق برای خود قرار دهیم می‌تواند در تحقق نام سال مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه این پیام نوروزی مقام معظم رهبری متوجه اقشار مختلف جامعه از بانوان، آقایان، جوانان، مدیران می‌شود، اضافه کرد: هر یک از ما به‌عنوان مخاطب این پیام رهبری باید وظیفه خود در قبال این پیام را بدانیم و با یک عزم ملی جهت رسیدن به اهداف این پیام گام برداریم.

مدیریت جهادی فقط خطابش با مسئولان نیست

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که مدیریت جهادی فقط خطابش با مدیران و مسئولان نیست، بلکه هر یک از آحاد جامعه در هر شغل و منصب و جایگاه می‌توانند مدیریت جهادی داشته باشند.

وی عنوان کرد: آسیب‌هایی که می‌تواند تحقق این نام را با مشکل مواجه کند این است که به مقوله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به‌عنوان یک شعار توجه شود و پس از گذشت مدت زمانی این پیام‌ برای ما عادی شود.

امام جمعه معمولان ادامه داد: در قبال پیام‌های نوروزی نباید فقط به این اکتفا شود که با شروع سال آن پیام در سربرگ نامه‌های اداری نوشته و این پیام در قاب گرفته شود و بعد از مدتی این پیام برای ما عادی شود و نسبت به وظایفی که داریم کوتاهی کنیم.

ضرورت پرهیز از برخورد سلیقه‌ای با نام سال

وی گفت: در قبال این پیام نباید هرکس تعبیری برای خودش داشته باشد و براساس سلیقه خود از این پیام برداشتی کند، بلکه نیاز است هرکس بنا به وظیفه‌ای که برعهده دارد در تحقق این نام تلاش کند.

امام جمعه معمولان در رابطه با وظایف مردم و مسئولان در قبال تحقق نام سال گفت: لازم است مردم و مسئولان با نگاه جدی به نام سال توجه داشته باشند؛ چراکه این نام متوجه همه ملت اعم از مردم عادی تا مسئولان است.

وی اضافه کرد: اگر بحث اقتصاد مطرح شده، منظور این نیست که فقط اقتصاددانان و اگر بحث فرهنگ مطرح شده فقط دست‌اندرکاران امور فرهنگی متوجه آن هستند بلکه منظور این است که همه مردم باید در این عرصه ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی به حدیثی از امام باقر(ع) با این مضمون که همه کمال در این است که فرد فقیه در دین شود، نسبت به دین فهم داشته باشد و آن‌را در زندگی خود وارد کند در سختی‌ها صبر داشته باشد، گفت: این حدیث مصداق واقعی جهاد اقتصادی است این جمله که در سختی‌ها صبر داشته باشد به عزم ملی برمی‌گردد و اینکه در زندگی مدیریت مالی داشته باشد به اقتصاد برمی‌گردد.

وی در پایان با بیان اینکه عزم ملی نیاز به این دارد که انسان مقاوم باشد و صبوری داشته باشد، خواستار توجه جدی مردم و مسئولان در راستای تحقق این نام سال شد.

captcha