ارائه خدمات بهتر و بهینه به جوانان؛ زمینه‌ساز تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری
کد خبر: 1396883
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
طاهراحمدی:

ارائه خدمات بهتر و بهینه به جوانان؛ زمینه‌ساز تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با تشریح تغییر بافت جمعیتی، اظهار کرد: با ارائه خدمات بهتر و بهینه به جوانان خواهیم توانست خانواده‌ها را به فرزندآوری سالم ترغیب و زمینه پرورش فرزندان و جوانان متعهد و متخصص در سال‌های نه‌چندان دور را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک 28 فروردین در همایش رؤسای دانشگاه‌های استان و دفتر نهاد رهبری استان که در راستای تبیین فرمایشات رهبری در دانشگاه اراک برگزار شد، گفت: یکی از راهکارهای داشتن جامعه‌ای پویا و مقتدر، اجرای فرهنگ درست مبتنی بر اصول اعتقادی است؛ لذا این مهم از دید مقام معظم رهبری هیچگاه مورد غفلت قرار نگرفته و ایشان با تدابیری حکیامانه دولت و ملت را هوشیار می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه جوامع بشری برای اداره کشور از ارکان اصلی و فرعی بهره می‌برند، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و علم را از ارکان چهارگانه اصلی نام برد و گفت: عینیت بخشیدن عناصر یاد شده کشور را در راستای پویایی، توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر قرار می‌دهد.

طاهراحمدی با اشاره اینکه آسیب دیدن یکی از عناصر چهارگانه به بدنه دیگر ارکان نیز آسیب وارد می‌کند، افزود: تمامی مسئولان ذیربط باید در اجرای احکام و ارکان یاد شده نهایت دقت را به کارگرفته و از آسیب دیدن و صدمه وارد شدن به عناصر اصلی و بنیادین جامعه جلوگیری کنند.

وی در تشریح اولویت‌های ارکان و عناصر چهارگانه به نقش اساسی و اصولی فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهم‌ترین رکن از ارکان عنوان شده است و چرخه اصلی جامعه در گرو فرهنگ غنی آن کشور تعریف می‌شود؛ چرا که اگر فرهنگ جامعه‌ای سالم باشد دیگر ارکان نیز از سلامت برخوردار خواهند بود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود هفته سلامت را یکی از توجهات ارزشمند مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: توجه به فرمایشات رهبری ما را از مشکلات سلامت نجات بخشیده و زمینه رشد و تعالی در عرصه پزشکی و سلامتی روحی و روانی را تأمین می‌کند.

وی، توجه و تدریس علوم طب سنتی - اسلامی در کشورهای اروپایی را قابل توجه خواند و با بیان این مطلب که شعار هفته سلامت خود مراقبی است، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران باید در حوزه طب سنتی ـ اسلامی تلاشی مضاعف داشته و احکام این رشته مهم که برگرفته از آموزه‌های دینی است را به دانشجویان رشته پزشکی آموزش دهند.

طاهراحمدی، مقدم داشتن پیشگیری بر درمان را یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌کرد بودجه دولتی در بخش سلامت دانست و بیان کرد: بی‌شک با اتحاد بیشتر مردم و نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری مقدم بر درمان و تغذیه صحیح خواهیم توانست از بروز بسیاری از بیماری‌های جسمی، روحی و روانی فائق آییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح تغییر بافت جمعیتی پرداخت و اضافه کرد: با ارائه خدمات بهتر و بهینه به جوانان خواهیم توانست خانواده‌ها را به فرزندآوری سالم ترغیب کرده و زمینه پرورش فرزندان و جوانان متعهد و متخصص در سال‌های نه‌چندان دور را فراهم کرد.

به گزارش ایکنا؛ سردار مهدی صدیق، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در ادامه ضمن اشاره به اینکه آرامش اخلاقی و روحی مدیریت جهادی را به سمت صحیح خود هدایت می‌کند، گفت: خوشبختانه در انقلاب اسلامی مدیریت جهادی به وضوح قابل رؤیت بوده و از مصادیق قابل توجهی نیز برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که امروز نظام اقتدار و عزت خود را مرهون بیانات گوهربار امام راحل(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی است، اضافه کرد: امروزه جوانان با حضور در رکاب و خط‌مشی ولایت فقیه خواهند توانست از سد تحریم‌های بی اساس دشمنان گذشته و زمینه آبادانی کشور را  بهتر از سال‌های گذشته رقم بزنند.

صدیق در ادامه دفاع مقدس را بهترین الگو برای پرداختن به موضوعات اقتصادی عنوان کرد و با بیان این نکته که تاکنون از رخداد و جنگ نابرابر در راستای حل معضلات اقتصادی کمک قابل توجهی گرفته نشده است، گفت: بدون شک تلفیق دو عنصر مهم اقتصاد و فرهنگ جامعه را در مسیر رشد قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه روح الله استان در پایان، دستیابی به اقتصاد مبنی بر آموزه‌های الهی و مقدسات مذهبی را مرهون اجرای فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: برای حرکت در تمامی زمینه‌ها باید فرهنگ‌سازی درست و صحیح انجام پذیرد؛ بنابراین برای رسیدن به این مهم باید جوانان را به اندیشیدن به مباحث اسلامی و علمی و تحقیق در این خصوص ترغیب و تشویق کرد.

captcha