«آه با شین» با حضور قزوه و امیرخانی رونمایی می‌شود
کد خبر: 1397457
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
فردا در حوزه هنری؛

«آه با شین» با حضور قزوه و امیرخانی رونمایی می‌شود

گروه ادب: دومین جلد از سه‌گانه محمدکاظم مزینانی با عنوان «آه با شین»، فردا، اول اردیبهشت با حضور علیرضا قزوه و رضا امیرخانی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین جلد از سه‌گانه محمدکاظم مزینانی با عنوان «آه با شین» فردا، اول اردیبهشت در حوزه هنری رونمایی می‌شود. این مراسم از ساعت 15 و با حضور علیرضا قزوه، رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و رضا امیرخانی، نویسنده برگزار می‌شود.
این رمان که سال گذشته منتشر شده است، قرار بود در دو تاریخ رونمایی شود که به دلایل نامعلومی مراسم رونمایی آن برگزار نشد. ابتدا قرار بود «آه باشین» 20 بهمن رونمایی شود، اما مدتی بعد این برنامه منتفی و به 5 اسفند موکول شد که متاسفانه برای دومین بار نیز رونمایی این کتاب لغو شد.
«آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی، دومین رمان از مجموعه سه‌گانه‌ای است که نخستین عنوان آن «شاه بی‌شین» نام دارد است. انتشارات سوره مهر ناشر این دو رمانِ مزینانی است که پیش از این درباره دومین کتاب از مجموعه سه‌گانه‌اش گفته بود؛ «آه با شین» دومین اثر و در ادامه «شاه بی‌شین» نوشته شده است.
وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون در حال نگارش بخش سوم و تکمیلی این مجموعه است، گفت: تاکنون نامی برای این بخش انتخاب نکرده‌ام. در این اثر به دوره‌های تاریخی پرداخته‌ام که با یک هدف‌گذاری کلی آن را نوشته‌ام. برای نمونه نویسنده در نگارش اثرش قصد می‌کند به کرمان برود، اما تأکید ندارد که حتماً از مسیر تهران به کاشان، اصفهان و بعد به کرمان برود؛ شاید هم ابتدا به مشهد برود و از آنجا راهی کرمان شود.
مزینانی ادامه داد: در جلد سوم این اثر به متولدین دهه چهل یا سال‌های پایانی دهه سی می‌پردازم؛ اینکه کجا بودیم و کجا هستیم؛ حال‌مان خوب است، نسبت من که از متولدین همان دوران هستم با بچه‌هایم چطور است و چه میزان با آنها فاصله دارم. هدف من از حمایت از این جریان چه بود و آنچه که به آن رسیدیم چه چیزی است؛ در واقع نویسنده در جلد سوم به دنبال خودشناسی است.
مزینانی گفت: این سه نسل، متولدین 1300 و دهه مربوط به آن، دهه بیست که بیشتر بزرگان انقلاب در این عصر متولد شدند و در نهایت متولدین نیمه دوم دهه سی و نیمه اول دهه چهل، سه نسلی هستند که در این سه‌گانه مورد توجه نویسنده قرار گرفته‌اند. البته نگاهی نیز به نسل چهارمی که متولدین دهه‌های شصت و هفتاد هستند نیز در این رمان وجود دارد.

captcha