نقش بانوان در مدیریت مصرف خانواده مورد توجه قرار بگیرد
کد خبر: 1399421
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
امام جمعه معمولان:

نقش بانوان در مدیریت مصرف خانواده مورد توجه قرار بگیرد

گروه اجتماعی: زنان جامعه نقش بسزایی در مدیریت مصرف خانواده و جهت‌دهی به آن و به تبع ایجاد تحولات اقتصادی در کشور ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: لحن منت‌آمیز خداوند متعال در سوره کوثر برای اعطای حضرت زهرا(س) به نبی مکرم اسلام(ص) بیان‌گر عظمت و بزرگی مقام حضرت فاطمه(س) است.

وی ادامه داد: عاقبت به خیری بهترین دعایی است که افراد در حق یکدیگر می‌کنند و دستیابی به خیر به معنی مشمول رحمت خدا شدن و رسیدن به آرامش و طمأنینه قلبی است؛ لذا وقتی از وجود مقدس فاطمه زهرا(س) به‌عنوان خیر و برکت یاد شده ما باید سبک و سیره زندگی ایشان را به‌عنوان کسی که به درجه کمال انسانیت نائل آمده است الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عابدینی عنوان کرد: در همه ادیان اعتقاد به ظهور منجی و موعود در آخرالزمان وجود دارد و مذهب تشیع نیز معتقد است که با ظهور حضرت مهدی(عج) دنیا پر از صلح، صفا و عدالت می‌شود ولی این شرایط ایده‌آل چگونه فراهم می‌شود و امام زمان(عج) چگونه جهان را پر از عدل و داد می‌کند در پاسخ به این سؤال باید به فرمایشات حجت بن الحسن عسگری(عج) مبنی بر برای من دختر رسول خدا(ص) الگویی کامل است یعنی ایشان به‌واسطه پیاده کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه به اصلاح و ارشاد مردم می‌پردازند.

امام جمعه معمولان نقش زنان را در توسعه فرهنگ و اقتصاد بسیار مهم  اساسی برشمرد و گفت: طبق بیانات مولای متقیان امام علی(ع) بالاترین ثروت قناعت است، ولی قناعت به معنی استفاده نکردن، سخت‌گیری و کم‌خرج کردن نیست بلکه به معنی درست، بهینه و به‌جا مصرف کردن است که زنان جامعه نقش بسزایی در مدیریت مصرف خانواده و جهت‌دهی به آن و به تبع ایجاد تحولات اقتصادی در کشور ایفا می‌کنند.

captcha