شهید مطهری نمونه کامل یک معلم انسان‌ساز بود
کد خبر: 1401584
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

شهید مطهری نمونه کامل یک معلم انسان‌ساز بود

گروه اندیشه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین گفت: گرچه جامعیت شخصیت استاد مطهری فراتر از آن است که بتوان او را به راحتی شناخت، اما وی نمونه کامل یک معلم انسان‌ساز بود.

حجت‌الاسلام لطیف صالحی‌اصل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود.

مبارزه سرسختانه شهید مطهری با کجروی‌ها و انحرافات
وی افزود: او توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات‌بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروی‌ها و انحرافات صرف نماید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین افزود: استاد مطهری جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد، از آن جهت که با اشراف خاصی که بر شریعت اسلامی و اصول حاکم بر آن داشت، توانست ایمان دینی را به گونه‌ای ارائه کند که از هر جهت پاسخگوی معضلات بشر عصر کنونی باشد. گرچه جامعیت شخصیت استاد مطهری  فراتر از آن است که بتوان او را به راحتی شناخت و شناساندن او نیز آسان نخواهد بود.

شهید مطهری شخصیت جامع و کاملی بود
صالحی افزود: شهید مطهری شخصیت جامع و کاملی بود و جزء نادرترین شخصیت‌هایی بود که همه ابعاد مختلف در وجود ایشان جمع بود. اگر ایشان بودند، کلیدی برای گنجینه‌های فرهنگ اسلامی بودند و می‌توانستند سیاستگذار و خط دهنده و مسئول بخش عظیمی از فرهنگ اسلامی این جامعه باشند.
وی گفت:شهید مطهری یک مرزبان هوشیار و بیدار بود که از سال‌ها قبل متوجه برنامه‌ریزی دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی به کشور شده بود. به تعبیر امام راحل(ره)، مرحوم مطهری در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود. در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود. قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم داشت.

captcha