پژوهش در قرآن، مهم‌ترین دلیل یافتن نهفته‌های قرآنی است
کد خبر: 1402197
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
حجت‌الاسلام صدیقی:

پژوهش در قرآن، مهم‌ترین دلیل یافتن نهفته‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه موقت تهران پژوهش در قرآن را مهم‌ترین دلیل یافتن نهفته‌های قرآنی دانست و گفت: در تحقیق‌های قرآنی می‌توان به بسیاری از اعماق قرآن دست یافت، در حالی‌که تمام علمی که از قرآن اکنون در دست بشر است اندک قطره از آن علم نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام احمد صدیقی، امام جمعه موقت تهران در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان، ابتهال و تواشیح که شامگاه دوازدهم اردیبهشت برگزار شد، با بیان اینکه فروغ قرآن در ایران ظلمت استکبار طاغوت را از چهره کشور زدود و جوانان را از هلاکت نجات داد، گفت: هر آن کس که قرآن را با خود در زندگی هموار ساخت توانست مراتب ترقی را بپیماید و به رستگاری رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن دارای یک ظاهر و یک باطن است، گفت: هر آن کس که قرآن را پیش روی خود قرار دارد به بهشت و هر کس که قرآن را در پشت سر خود قرار دهد به «سقر» دچار خواهد شد.

در تحقیق‌های قرآنی می‌توان به بسیاری از اعماق قرآن دست یافت

امام جمعه موقت تهران پژوهش در قرآن را مهم‌ترین دلیل برای یافتن نهفته‌های قرآنی دانست و گفت: در تحقیق‌های قرآنی می‌توان به بسیاری از اعماق قرآن دست یافت، در حالی که تمام علمی که از قرآن اکنون در دست بشر است اندک قطره‌ای از آن علم نخواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام «القرآن یعلو و لایعلی علیه» گفت: هیچ‌گاه هیچ علمی نخواهد توانست از علم قرآن فراتر رود و همه علم‌های موجود و مفسرین بزرگ به سر سفره قرآن در حال تعلیم هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی قرآن را داروی هر دردی دانست و افزود: برای هر زمانی و برای همه گرفتاری‌، قرآن کریم راه چاره‌ای را به انسان نشان داده است و این اعجاز قرآن را می‌رساند که مربوط به هیچ زمان، مکان، قبیله و تاریخ خاصی نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن گروهی را به بهشت و گروهی را به جهنم وصل می‌نماید. هر آن کس که حرکتش با قرآن باشد به بهشت و هر شخصی که بخواهد از این کتاب عظیم سؤاستفاده کند به دوزخ خواهد رسید وبه عذابی سخت دچار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرآن انسان را از فرش زمین به عرش الله(جل جلاله) می‌رساند گفت: این کتاب عظیم حتی در زمینه بهداشت و درمان گام‌های مؤثری را به انسان نمایش داده است اما این انسان است که در جهالت به سر می‌برد و این راهنمایی‌ها را نمی‌پذیرد و راه  گمراهی خود را ادامه می‌دهد.

قرآن آرامش‌بخش هر محفل و هر اجتماعی است

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: اگر شخصی بخواهد از فضای آلوده اجتماع این کره زمین خود را رهایی بخشد به قرآن مراجعه کند که در این کتاب آمده است «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» آیه ﴿۲۸﴾ سوره رعد و ذکر خداوند همان نماز است که بر همه مسلمانان واجب شده است.

وی با بیان اینکه قرآن آرامش‌بخش هر محفل و هر اجتماعی است، ادامه داد: مؤمن نماز خود را عاشقانه می‌خواند. کسی که در نماز توجهش به نماز باشد نمازش قبول نیست زیرا در قرآن آمده است «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی» آیه ﴿۱۴﴾ سوره طه، نماز را برای من بپا دار، پس باید در نماز توجه انسان به خالق معطوف شود تا نماز مورد قبول واقع گردد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در نماز باید ماسوی‌الله را پشت سر اندازیم و در این راه مستقیم تنها به نور اعظم توجه داشته باشیم تا شهد شیرین عبادت را بچشیم در روز قیامت دست انسان خالی است و تنها چیزی که انسان را نجات می‌دهد همان عبادت خالص با خالق است.

مطالب مرتبط
captcha