معلمان علاقه به باورهای دینی را در دانش‌آموزان پرورش دهند
کد خبر: 1402325
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
استاندار خراسان جنوبی:

معلمان علاقه به باورهای دینی را در دانش‌آموزان پرورش دهند

گروه اجتماعی: اگر در مدرسه‌ای دانش‌آموزان برنا‌مه‌های دینی را با رغبت انجام می‌دهند نشان تلاش معلمان و تأثیرگذاری آن‌ها بر شخصیت دانش‌آموزان و سرمایه‌های آینده این کشور است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 13 اردیبهشت در بازدید از دبیرستان شبانه‌روزی نمونه تربیت بیرجند به‌مناسب هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان باید علاقه به باورهای دینی و علم را در دانش‌آموزان پرورش دهند.



وی بیان کرد: انجام فرایض دینی مانند نماز جماعت و برگزاری برنامه‌های مذهبی در مدارس توسط دانش‌آموزان زمانی ارزش پیدا می‌کند که بر اساس علاقه و ذوق باشد.



استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر در مدرسه‌ای دانش‌آموزان برنا‌مه‌های دینی را با رغبت انجام می‌دهند نشان تلاش معلمان و تأثیرگذاری آن‌ها بر شخصیت دانش‌آموزان و سرمایه‌های آینده این کشور است.



خدمتگزار با اشاره به اینکه نتیجه تلاش معلم باید دانش‌آموزی با نشاط، شاداب و امیدوار باشد، اظهار کرد: اگر انسان به مدارج بالای علمی برسد اما پرورش روحی نداشته باشد، ارزشی نخواهد داشت که این امر با کوشش معلمان این مهم محقق می‌شود.



وی گفت: اگر معلم نقش خود را به‌درستی ایفا کنند، می‌توانند متشرع ترین، با علم‌ترین و خدمتگزارترین فرد را به جامعه تحویل دهند زیرا معلم بر همه شئونات زندگی دانش‌آموز و دانشجو تأثیرگزار است، به‌ همین جهت معلمان نباید جایگاه خود را با مسائل مادی بسنجد.



استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سختی‌های درس خواندن و کسب علم در گذشته گفت: دانش‌آموزان با وجود نبود راه آسفالت و دوری از مدرسه و کار در ایام تابستان با رغبت درس می‌خوانند و امروزه جوانان باید از شرایط فعلی جهت کسب علم استفاده کنند.



عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این بازدید با اشاره به ایام گرامیداشت هفته معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: آن معلم شهید هر حوزه‌ای که در خصوص دین احساس خطر می‌کرد وارد می‌شد و اندیشه‌های ناب اسلامی را نشر می‌داد.



وی افزود: هرچند دشمنان با به شهادت رساندن استاد مطهری نگذاشتند افکار ایشان بیشتر نشر یابد اما تفکران آن شهید همچون خون در رگ‌های جامعه ما جریان داشته و رسوخ یافته است.



لامعی یادآور شد: ممکن است در استان به لحاظ مسائل صنعتی و کشاورزی حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما با وجود فرهنگیان ارزشمند می‌توان خراسان جنوبی را استانی فرهنگی نام نهاد.

captcha