ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سرلوحه کار معلمان قرار گیرد
کد خبر: 1403793
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
امام جمعه معمولان:

ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سرلوحه کار معلمان قرار گیرد

گروه اجتماعی: با توجه به اینکه معلمان از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند؛ لذا می‌طلبد ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و فرهنگ‌سازی در رابطه با اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار معلمان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با ابعاد شخصیتی استاد مطهری و لزوم الگوگیری معلمان از این معلم و استاد شهید گفت: آنچه می‌تواند نام و خاطره یک فرد را در اذهان مردم جاودانه کند این است که فرد در مسیر و جهت الهی حرکت کند و کارش از روی اخلاص و تنها برای رضای خدا باشد و این رمز ماندگاری و جاودانگی نام استاد مطهری است.

وی اضافه کرد: استاد مطهری در دوران حیات مبارک خود در راستای تبیین معارف دین و اهل‌ بیت(ع) تلاش‌های فراوانی کرد و توانست این معارف را به‌ شکل شایسته و قابل فهم برای همگان به‌ویژه نسل جوان ارائه دهد.

معلمان خدمت صادقانه را سرلوحه کار قرار دهند

حجت‌الاسلام عابدینی ضرورت الگوگیری معلمان از استاد اخلاق شهید مرتضی مطهری را متذکر شد و گفت: معلمان نیز باید به الگوگیری از استاد مطهری خدمت خالصانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه معمولان با اشاره به اینکه لازم است یک معلم قبل از تدریس، آموزه‌های دینی را به دانش‌آموز معرفی کند و در یک کلام معلم برای دانش‌آموز باید معلم اخلاق باشد، ادامه داد: حال که سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نام‌گذاری شده می‌طلبد معلمان جهت الگوگیری بهتر، تا جایی‌که ممکن است دانسته‌ها و اطلاعات خود در رابطه با این شخصیت علمی و معلم اخلاق را بالا ببرند.

آشنایی با آموزه‌های دینی مهم‌ترین مؤلفه اخلاق آموزگاری

وی در خصوص مؤلفه‌های اخلاق آموزگاری نیز افزود: بهترین مؤلفه اخلاق آموزگاری آشنایی با آموزه‌های دینی و عمل کردن به این آموزه‌هاست و این مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن نیز هست.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه پیروی از قرآن و رویه اهل‌ بیت(ع) بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگ دشمن است، عنوان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همین که بدانیم تهاجم فرهنگی علیه ما وجود دارد کافی است و نیازی نیست وارد مسائل حاشیه‌ای شویم؛ چراکه دشمن خود به‌دنبال این است ذهن و فکر ما را روی مسائل حاشیه‌ای متمرکز کند تا بتواند به اهداف خود برسد.

معلمان مصرف کردن به اندازه را به دانش‌آموزان متذکر شوند

این کارشناس مذهبی با اشاره به نام‌گذاری سال و نقش معلمان در تحقق این نام گفت: معلم باید برای دانش‌آموزان خود بحث اسراف و تبذیر یعنی به اندازه مصرف کردن را به‌درستی جا بیندازد؛ چراکه همین جلوگیری از اسراف و تبذیر می‌تواند ما را در تحقق نام سال به‌ویژه در بحث اقتصاد یاری دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قشر روحانی، فرهنگی و معلمان از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند؛ لذا می‌طلبد معلمان ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و فرهنگ‌سازی در رابطه با اقتصاد مقاومتی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

captcha