اسلام به سالمندان ارج می‌نهد و برای ایشان حرمت زیادی قائل است
کد خبر: 1406486
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

اسلام به سالمندان ارج می‌نهد و برای ایشان حرمت زیادی قائل است

خبرنگاران افتخاری/ نیکسا سلطانی: شهردار شاهین‌شهر در بازدید از سرای سالمندان این شهر بیان کرد: اسلام به سالمندان ارج می‌نهد و برای ایشان حرمت زیادی قائل است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی‌اصغر ذاکری، شهردار شاهین‌شهر به همراه حمید عشقی، معاون پشتیبانی و توسعه شهرداری و جمعی از مدیران در سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر با پدران حاضر در سرای سالمندان پرتوی امید شاهین‌شهر دیدار کردند.

شهردار شاهین‌شهر در این دیدار گفت: اسلام به سالمندان ارج می‌نهد و برای ایشان بسیار حرمت قائل است، به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و به بهره‌گیری از تجارب و افکار پخته آنان تشویق می‌کند. این سخن را از حضرت علی‌(ع) به یاد داشته باشیم که فرمود «دانشمند را به خاطر علمش و بزرگسال را به خاطر سن او باید احترام کرد».

ذاکری به اعضای خانواده‌ها توصیه کرد: فرزندان و نوه‌ها می‌توانند از نظر روحی به بزرگترها کمک کنند تا آن‌ها را شاد و خوشحال کنند. گوش دادن به خاطرات گذشته آن‌ها می‌تواند موجب رضایت خاطر آن‌ها باشد. بزرگترها خواهان آن هستند که با افراد خانواد‌ه‌ای که عمری را برای تشکیل آن صرف کرده‌اند تماس داشته باشند و با سرگرم بودن با بچه‌ها و نوه‌های خود لذت ببرند. بنابراین لازم است که تا حد امکان آن‌ها را تنها نگذاشت.

وی ادامه داد: احترام به بزرگترها محیط خانواده را دل‌پذیر کرده و به روابط افراد استحکام و مودت می‌بخشد و برای نسل بعدی راهنمایی باارزش به حساب می‌آید.

شهردار شاهین‌شهر درباره برنامه‌های شهرداری در جهت تکریم سالمندان گفت: سالمندی دوره بیشترین نیازمندی‌های انسانی است و از این‌رو، شهرداری مطالبات متنوع و گسترده شهروندان سالمند را در دستور کار برنامه‌ریزان عرصه طراحی و شهرسازی و خدمات شهری قرار داده است.

captcha