نسل چهارم انقلاب با عظمت فتح خرمشهر به خوبی آشنا شوند
کد خبر: 1410015
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
امام جمعه موقت قزوین:

نسل چهارم انقلاب با عظمت فتح خرمشهر به خوبی آشنا شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه موقت قزوین گفت: نسل چهارم انقلاب ضروری است تا با عظمت این کار بزرگ رزمندگان به خوبی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمد موسوی موینی، امام جمعه موقت شهر قزوین روز گذشته، دوم خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی(ص) اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس حمایت کشورهای خارجی از رژیم بعثی فتح خرمشهر را غیر ممکن کرده بود اما آزادی خرمشهر تنها با خواست خدا محقق شد و امروز باید شاکر نعمت‌های الهی باشیم.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر فرصت مناسبی است تا ایثارگری و شجاعت رزمندگان و خاطرات ارزشمند این روز به نسل جوان بازگو شود، بیان کرد: امروز برای نسل چهارم انقلاب ضروری است تا با عظمت این کار بزرگ رزمندگان به خوبی آشنا شوند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: این عملیات با شجاعت مثال‌زدنی رزمندگان اسلام آغاز شد و با لطف الهی با شکست دشمن به پایان رسید.

موسوی موینی شهادت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: امام کاظم با صبر و بردباری تا زمان پایان حیات خویش به زیستن ادامه داد و شیعیان امروز به پیروی از این امام همام باید راه سعادت را برای خود اختیار کنند.

وی با بیان اینکه ماه رجب فرصتی برای خودسازی است تا روحیه معنوی را در خود تقویت کنیم، عنوان کرد: تقوی و پرهیزگاری رمز موفقیت در کار است و باید همه به آن تمسک کنیم تا دچار خطا نشویم.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه دوری از گناهان و حرکت در مسیر ارزش‌های دینی و اسلامی باید سرلوحه کار همه انسان‌های متقی قرار گیرد تا جامعه اصلاح شود، بر اهمیت اصل دین‌داری تأکید کرد.

موسوی موینی با اشاره به احیای امر به معروف اضافه کرد: امر به امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌هایی است که نباید در جامعه تعطیل و یا متوقف شود.

وی بیان کرد: اگر این فریضه مهم تعطیل شود بی‌تردید در این صورت ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود و بر این اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به کمک همه دلسوزان در جامعه نهادینه شود.

موسوی موینی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم امر به معروف به فراموشی سپرده شود، افزود: تحقق این امر نیازمند بسیج مشارکت‌های مردمی است.

captcha