اعزام نمایندگانی به نقاط مختلف جهان اسلام با وجود اختناق و فشار عباسیان
کد خبر: 1410718
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
در دوران زندگی امام موسی کاظم(ع)؛

اعزام نمایندگانی به نقاط مختلف جهان اسلام با وجود اختناق و فشار عباسیان

گروه اندیشه: رئیس تبلیغات اسلامی خرمدره گفت: مأموران حکومتی، علویان را تحت نظارت قرار می‌داند و امام کاظم(ع) با وجود این نظارت‌ها موفق شد برای نشر آموزه‌های شیعه، نمایندگانی را به نقاط مختلف جهان اسلام فرستاده و این آموزه‌ها را تبلیغ کند.

حجت‌الاسلام علی مقدم، رئیس تبلیغات اسلامی خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: برنامه‌های مختلفی در این شهرستان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت این امام بزرگوار اجرا می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری مراسم عزاداری در مسجد باب‌الحوائج(ع) خرمدره اشاره کرد.
وی اظهار کرد: زندگی پرخیر و برکت امام موسی کاظم(ع) سراسر مبارزه با کفر، طاغوت و افراط و تفریط و در کنار آن، هدایت مردم به راه راست بوده است که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی خرمدره افزود: یکی از ویژگی‌های بارز زندگی امام موسی کاظم(ع) این بود که ایشان هیچ‌گاه در برابر ظلم ساکت نبود که این امر همواره باعث هراس دشمنان این امام همام می‌شد.
حجت‌الاسلام مقدم با بیان این‌که یکی از دلایل شهادت امام موسی کاظم(ع)، مبارزات بی‌وقفه ایشان علیه ظلم و طاغوت بود، اضافه کرد: عمده مبارزات ایشان با هدف افشاگری ظلم وآگاه کردن و بیداری مردم برای مقابله با این ظلم و ستم انجام می‌شد که همین موضوع باعث شد که دشمنان از وجود ایشان احساس خطر کنند.
وی با بیان اینکه مأموران حکومتی، همواره امام موسی کاظم(ع) را تحت نظر داشتند، عنوان کرد: آنها همواره از ارتباط امام کاظم(ع) با علمای شیعه و مردم جلوگیری می‌کردند، زیرا از نفوذ علمای شیعه و خود ایشان در جامعه هراس داشتند.
مهمترین رقبای عباسیان علویان بودند
وی مهمترین رقبای عباسیان را علویان دانست و تأکید کرد: این امر بسیار طبیعی بود که مأموران حکومتی، علویان را تحت نظارت قرار دهد و امام کاظم(ع) با وجود این نظارت‌ها موفق شد برای نشر آموزه‌های شیعه، نمایندگانی را به نقاط مختلف جهان اسلام اعزام کرده و این آموزه‌ها را در خراسان، ری، قم و یمن تبلیغ کند.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مأموران حکومتی، امام موسی کاظم(ع) را در زندان‌های مختلف زندانی کردند، یادآور شد: از مهم‌ترین زندان‌هایی که ایشان در آن زندانی بود، می‌توان به زندان بغداد اشاره کرد که زندانبان آن یک فرد یهودی به نام سندی‌بن شاهک بود که با ولایت ائمه اطهار(ع) دشمنی داشت.
رئیس تبلیغات اسلامی خرمدره در پایان با بیان اینکه یهودیت از همان ابتدا با شیعه دشمنی داشته است، تصریح کرد: دشمنان که توان مقابله با امام کاظم(ع) را نداشتند، سرانجام ایشان را در 25 رجب سال 183 هجری قمری به‌واسطه زهر توسط سندی‌بن شاهک یهودی و به دستور هارون‌الرشید به شهادت رساندند.

captcha