اصلاح و ارشاد جامعه مستلزم اسلامی‌سازی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 1414724
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
رئیس دانشگاه پیام‌ نور الشتر:

اصلاح و ارشاد جامعه مستلزم اسلامی‌سازی دانشگاه‌هاست

گروه اجتماعی: دانشگاهی که اهدافش معنوی، اسلامی و علمی بوده و در خدمت مردم باشد و جوانانش را به آن سمت و سو هدایت کند، قطعاً اصلاح و ارشاد جامعه را در پی خواهد داشت.

عابدینی، رئیس دانشگاه پیام‌ نور شهرستان الشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های جامعه سالم ولایت‌پذیری است؛ لذا باید ولایت‌ در رأس جوامع مسلمان باشد، اظهار کرد: با توجه به این‌که ساختارهای دینی و اسلامی در جامعه بسیار خوب جواب داده جامعه‌ای که از این فاکتور بهره‎مند باشد، ملت آن با دین عجین هستند و ارتباط نزدیکی با اهل بیت(ع) دارند و قطعاً در پیشبرد اهداف عالیه خود و در سالم بودن بسیار مؤثر است.

وی در رابطه با اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاهی که اهدافش معنوی، اسلامی و علمی بوده و در خدمت مردم باشد و جوانانش را به آن سمت و سو هدایت کند، قطعاً دانشگاه سالمی است.

عابدینی با بیان این‌که اصلاح و ارشاد جامعه مستلزم اسلامی‌سازی دانشگاه‌هاست، ادامه داد: اگر دانشگاه‌هایی که از لحاظ دینی در سطح بسیار بالایی هستند با دیگر دانشگاه‌ها مقایسه کنیم می‌بینیم که جرم و جنایت در مملکت آن‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه پیام نور الشتر با بیان اینکه جامعه ما اسلامی و شیعی است، ادامه داد: جامعه‌ای که در رأس آن ولایت وجود داشته باشد سالم است در پیشبرد اهداف اسلامی خود نسبت به سایر جوامع خیلی سریع‌تر عمل می‌کند.

وی بیان کرد: اگر جامعه خود را با دیگر جوامع مثل بحرین و مصر مقایسه کنیم می‌بینیم که اگر در رأس جامعه آن‌ها ولایت وجود داشت این‌گونه چالش‌ها و تعارض‌هایی بین مردم پیش نمی‌آمد.

عابدینی در پایان گفت: همه ما به ولایت اعتقاد داریم و نظام ما، دینی و اسلامی بوده که با توجه به ارزش‌های اسلامی در حال پیشرفت است.

captcha