خیز حزب سلفی «نور» مصر برای حضور در کابینه دولت جدید
کد خبر: 1416418
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

خیز حزب سلفی «نور» مصر برای حضور در کابینه دولت جدید

گروه بین‌الملل: حزب سلفی «نور» مصر که از رقبای اصلی اخوان‌المسلمین در این کشور به شمار می‌رود، از آمادگی خود برای حضور در کابینه دولت جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «tap.fr»، «یونس مخیون»، رئیس حزب سلفی «نور» مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، ابراز امیدواری کرد که اعضای این حزب در کابینه دولت جدید حضوری پررنگ داشته باشند.

وی عنوان کرد: اگر رئیس‌جمهور پیشنهاد فعالیت به عنوان مشاور در گروهش یا در کابینه دولت را به من بدهد، با کمال میل این پیشنهاد را می‌پذیرم. حزب سلفی «نور» آماده است که به ژنرال السیسی در اداره کشور کمک کند.

یونس مخیون در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور اعضای این حزب در کابینه جدید، تاکید کرد: به احتمال بسیار زیاد اعضای حزب نور در کابینه جدید جایگاه‌های مهمی خواهند داشت.

حزب سلفی «نور» که پیش از کودتای نظامی در مصر، از حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور به شمار می‌رفت، پس از کودتا در تغییر موضعی آشکار، به حمایت از ژنرال السیسی پرداخت و در حال حاضر به دنبال کسب جایگاه در مناصب مهم و کابینه جدید است.

یادآور می‌شود، این حزب و اعضایش به شدت وابسته به عربستان سعودی و به شکل خاص آل سعود هستند و در واقع آل سعود از خارج آنها را تغذیه و بودجه آن را تامین می‌کند. عربستان سعودی تلاش می‌کند با حمایت از سلفی‌های مصر به طور عام و حزب نور به طور خاص آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان قدرت در عرصه سیاسی مصر معرفی کند.

captcha