آزاداندیشى واقعى در سایه اخلاص به دست مى‌آید
کد خبر: 1416906
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

آزاداندیشى واقعى در سایه اخلاص به دست مى‌آید

گروه اجتماعی: عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه آزاداندیشى واقعى در سایه اخلاص به دست مى‌آید، گفت: مقدمات ظهور منجی در پرتو اخلاص جان مى‌گیرد.


حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت در روحیه فرد و اجتماع بسیار مؤثر است، گفت: اعتقاد به ظهور منجی یک آرامش درونی را برای افراد به وجود می‌آورد و لذا انسان را از گوشه‌گیری و بی‌انگیزگی بیرون می‌آورد.



وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‏های نسل منتظر، امیدواری است، اظهار کرد: اگر انسان منتظر امام عدل‌گستر جهان باشد، برای برپایی آن اهداف تلاش می‌کند و اگر امید نباشد، انسان دچار افسردگی می‌شود.



عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به اینکه آزاداندیشى واقعى در سایه اخلاص به دست مى‌آید، گفت: مقدمات ظهور منجی در پرتو اخلاص جان مى‌گیرد، لذا باید مسلمانان شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنند.



عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: زمانی که آحاد مردم جامعه به ظهور منجی معتقد باشند، جامعه به سمت نشاط و شادابی پیش می‌رود و چنین جامعه‌ای سعی می‌کند که آرمان‌ها و اهداف متعالی خود را با امام تنظیم و در این راستا ساماندهی کند.



جامعه به سمت تفکر مهدوی حرکت کند



عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به اینکه جامعه باید به سمت تفکر مهدوی حرکت کند، افزود: تفکر مهدوی برابر است با تفکر خدایی و قرآنی چراکه این تفکر چیزی جز عدالت ورزی، مهرورزی، انصاف، محبت به یکدیگر و... نیست و جامعه‌ای که از چنین اعتقادی برخوردار باشد به سمت مصادیق ارزشمند می‌رود.



وی با بیان اینکه ولایت فقیه و امام هردو در یک خط اعتقادی قرار دارند، ادامه داد: ولایت فقیه و امام، هردو در جایگاه و موقعیتشان به دنبال یک زندگی سالم و الهی هستند، لذا زمانی که ولی خدا در زمین حضور فیزیکی دارد بر مردم لازم است که از او اطاعت کنند و زمانی که در حال غیبت است موظف به اطاعت از فقیه واجدالشرایط هستند.



عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برخی بر این باورند برای رسیدن به حضور امام زمان(عج)  باید زمینه مفاسد اخلاقی را فراهم کنیم با وجود اینکه این برداشت اشتباه است و انسان با استفاده از عقل سلیم و نص صریح قرآن می‌تواند به اشتباه بودن این برداشت‌ها پی برد.



عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به اینکه قرآن با انجام ظلم وستم مخالف است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قرآن دستور داده از انحرافات اخلاقی و مفاسد اجتماعی جلوگیری کنیم، کدام عقیل سلیم این برداشت‌های خرافی را قبول می‌کند که برای ظهور منجی باید مفاسد اخلاقی در جامعه زیاد شود؟



وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «ما روایاتی را که برداشت‌های غلط را تفهیم می‌کنند، معتبر نمی‌دانیم و در مقابل نص صریح قرآن هیچ اعتباری نزد ما نخواهد داشت»، یادآور شد: با توجه به نص صریح قرآن هیچ جایی برای قبول چنین برداشت‌هایی نیست.

captcha