بهره‌مندی بیش از ۷۰۰ نفر از کلاس‌های غیر حضوری مؤسسه بلدالامین بیرجند
کد خبر: 1421692
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

بهره‌مندی بیش از ۷۰۰ نفر از کلاس‌های غیر حضوری مؤسسه بلدالامین بیرجند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بیش از ۷۰۰ نفر از کلاس‌های غیر حضوری مؤسسه بلدالامین بیرجند در رشته تدبر در قرآن، مکالمه عربی و روخوانی قرآن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه بلدالامین بیرجند فعالیت خود را از سال 1390 همراه با ارائه مطالب تخصصی در زمینه قرآن و اهل بیت(ع)، تفسیرهای منتخب، مشاوره، آموزش و همچنین راهنمایی علاقه‌مندان آغاز کرده است.

بیش از 1000 قرآن‌آموز از کلاس‌های آموزشی این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند که 300 نفر از آنها در کلاس‌های حضوری و 700 نفر در کلاس‌های غیرحضوری به فراگیری آموزه‌های قرآنی می‌پردازند.

کلاس‌های آموزش قرآن در این مؤسسه ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی 12 سال به بالا برگزار می‌شود و از جمله دوره‌های تخصصی این مؤسسه، آموزش حفظ قرآن است.

مؤسسه بلدالامین بیرجند تاکنون موفق به تربیت چهار حافظ کل قرآن شده است و کلاس‌های حفظ قرآن در این مؤسسه به‌ صورت کاربردی همراه با آموزش معنا و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود.

فراهم شدن زمینه رشد فعالیت‌های قرآنی با ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان

کلاس‌های آموزش قرآن ویژه بانوان در نوبت صبح و کلاس‌های آموزش قرآن ویژه آقایان در نوبت بعد از ظهر در این مؤسسه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که با توجه به انگیزه بالای فعالیت قرآنی جوانان مرتبط با این مؤسسه، زمینه فعالیت هر چه بیشتر در این مؤسسه مهیا شود.

همچنین کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن روزهای شنبه و دوشنبه، مکالمه عربی روزهای یکشنبه و پنجشنبه، صوت و لحن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و کلاس حفظ قرآن روزهای زوج ویژه آقایان در این مؤسسه برگزار می‌شود.

کلاس‌های آموزش تجوید عمومی قرآن روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و کلاس آموزش مفاهیم قرآن طی یک روز در هفته ویژه بانوان در این مؤسسه برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزش مفاهیم قرآن نیز در قالب کلاس‌های غیرحضوری و نیمه حضوری در دستور کار این مؤسسه قرآنی قرار دارد و در پایان این دوره‌های آموزشی نیز پس از برگزاری آزمون به برترین‌ها از سوی اداره تبلیغات اسلامی گواهینامه اعطاء می‌شود.

اجرای طرح حفظ غیر حضوری قرآن برای اولین بار در خراسان جنوبی

طرح آموزش حفظ غیر حضوری قرآن برای اولین بار توسط مؤسسه بلدالامین در استان خراسان جنوبی اجرا شد و این مؤسسه در سطوح بالاتر اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کرده است.

همچنین به‌ همت این مؤسسه قرآنی جلسات قرآن به‌ صورت هفتگی در منزل قرآن‌آموزان برگزار می‌شود و برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن و کلاس‌های آموزش قرآن در روستاها و توابع این شهرستان از جمله برنامه‌های مؤسسه بلدالامین بیرجند محسوب می‌شود.

captcha