اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه‌های قزوین
کد خبر: 1421913
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
حجت‌الاسلام عابدینی خبرداد:

اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه‌های قزوین

گروه اجتماعی: رئیس دفاتر نهادرهبری دانشگاه‌های استان قزوین از برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه‎های استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، رئیس دفاتر نهادرهبری دانشگاه‌های استان قزوین در جلسه هماهنگی طرح ضیافت اندیشه 93 دانشجویان استان قزوین، صبح امروز، سوم تیرماه، در دفتر استانی نهادرهبری واقع در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: طرح ضیافت اندیشه فعالان فرهنگی دانشگاه‌های استان قزوین در سال93 با هدف ارتقای سطح معلومات فرهنگی و معرفت دینی دانشجویان فعال در عرصه‌های فرهنگی شامل اعضای کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با ذکر این نکته که  این طرح در دو بخش مجزا و به صورت مجازی و حضوری  برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دوره غیرحضوری این طرح شامل آموزش مجازی در پایگاه مرکز آموزش‎های مجازی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری به نشانی http://un.nahad.ir در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دفاتر نهادرهبری دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه این دوره از ابتدای تیرماه امسال‌ تا 21 مهرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این طرح در موضوعات مختلفی شامل جریان‌شناسی فکری ایران معاصر، جریان‌شناسی فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌ها، جریان‌شناسی سلفی‌گری، جریان شناسی جنبش دانشجویی، مبانی تحلیل سیاسی ار منظر رهبری، مهارت‌های زندگی، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با جنگ‌نرم و مقابله با آن، آمریکا‌شناسی، آشنایی با اخلاق اسلامی، معاد و ادامه حیات در قرآن، دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، جریان‌شناسی رسانه‌های بین‎‌المللی و انسان موفق اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام اظهار کرد: بخش دوم یا بخش حضوری این طرح در قالب اردویی تدارک دیده خواهد شده که بنا بر تصویب شورای استانی نهاد، این دوره ممکن است در مشهد مقدس و یا استان‌های دیگر برگزار شود.

وی عنوان کرد: مرحله دوم طرح ضیافت اندیشه در موضوعات جریان‌شناسی سیاسی، آشنایی با ویژگی‌‎های رسانه دانشجویی، مدیریت جهادی و جهاد فرهنگی از منظر رهبری، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی نوین، روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها، تکنیک‌های عملیات روانی و تحلیل خبر و حقوق دانشجویی برگزار می‌شود.

رئیس دفاتر نهادرهبری دانشگاه‌های استان قزوین بیان کرد: سهمیه دانشگاه‌های استان قزوین در دوره مجازی 400 نفر است که پس از اتمام  آن، تعداد 200 نفر از برگزیدگان دوره مجازی برای دوره حضوری انتخاب خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ماهیت این دوره بیشتر فرهنگی و تربیتی است تطبیق واحدهای دروس عمومی و معارف برای دانشجویان شرکت کننده در این دوره منتفی است و به شرکت‌کنندگان فقط گواهی شرکت در دوره و یک سری جوایز و مشوق‌های فرهنگی اعطا خواهد شد.

captcha