نشان دادن چهره منفور داعش و اسرائیل از اثرات روز جهانی قدس است
کد خبر: 1433109
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور:

نشان دادن چهره منفور داعش و اسرائیل از اثرات روز جهانی قدس است

گروه سیاسی: از اثرات روز قدس و تظاهرات این روز می‌توان به نشان دادن چهره منفور اسرائیل، آمریکا و داعش و اینکه گروهک داعش آمریکایی محض است، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور امروز، جمعه، سوم مرداد در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلی الغدیر خرم‎آباد با بیان این‌که خاورمیانه یک نقطه بسیار حساس در معادلات جغرافیایی است، گفت: با وجود کشورهایی مثل چین، اندونزی و مالزی جمعیت قاره آسیا به اندازه همه قاره‌های دیگر است و این یک جایگاه فوق‌العاده برای آسیاست.

وی اضافه کرد: ترس آمریکا و اسرائیل از آسیا این است که اگر مردم آسیا در موضوعی با یکدیگر متحد شوند، دنیا نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد به تعبیر امام راحل(ره) دولت آمریکا، یک غده سرطانی ایجاد کرد که به‌صورت نمایندگی از او در منطقه فعال باشد و نگذارد مردم متحد شده و برای سرمایه‌داران غرب مشکل ایجاد کنند.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که امروزه با پدیده مسیحی صهیونیست مواجه هستیم، عنوان کرد: سرمایه‌داران هم صهیونیست هستند، یعنی یک باند ثروتمند، چپاول‌گر جهان در پوشش باورهای دینی، عده‌ای را گمراه می‌کنند و بعد در جهت منافع سرمایه‌داران غرب در منطقه فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل به یک قدرت بی‌نظیر در خاورمیانه تبدیل شده بود، افزود: در آن زمان، اسرائیل فلسطین را کاملاً اشغال کرده بود، صحرای سینا در مصر و بلندی‌های جولان اردن و بخش‌هایی از سوریه را با سرعت هرچه تمام‌تر گرفته بود، اما در جنوب لبنان با مقاومت شیعیان و حزب‌الله لبنان مواجه شده که اگر این مقاومت حزب‌الله نبود کل لبنان را هم می‌گرفت.
وی با اشاره به این‌که روزهای اوج اسرائیل قبل از انقلاب بود، ادامه داد: آن زمان امام خمینی(ره) روز قدس را نام‌گذاری و اعلام کرد با حضور مردم اجتماع تشکیل و راهپیمایی شکل گرفت به‌طوری‌که اذهان مردم نسبت به اسرائیل جلب شد و سیطره رسانه‌ای غرب شکسته شد.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که آمریکای جنایت‌کار، اوباما و روسای اروپائیان مزدوران نفت‌خواران بین‌المللی هستند، افزود: اوباما می‌داند که نمی‌تواند در مقابل ایران کاری انجام دهد اما چون سرمایه‌ران می‌گویند باید مقابل ایران بایستد وی نیز ایستادگی می‎کند و این درحالی‌است که خود آن‌ها در تحلیل‌های سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران قدرتی است که آمریکا نمی‌تواند با آن مقاله کند.
حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: در جامعه نظرهای مختلفی وجود دارد که در مقابل آمریکا کوتاه بیائیم و با او کنار بیائیم ولی با این حال آمریکا می‌گوید ما باید با ایران بجنگیم و این درحالی‌است که ایران با رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در جایگاهی قرار گرفته است که تنها قدرت مقاوم در مقابل آمریکا است که او را به ذلت واداشته است.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که یکی از سیاستمداران روسیه گفته است این‌گونه که شما در مقابل اروپا و آمریکا می‌ایستید ما نمی‌توانیم بایستیم، ادامه داد: گروه دیگر می‌گویند ما در مقابل آمریکا بگوئیم که از مظلوم دفاع نمی‌کنیم و چشمان خود را می‌بندیم شما هر ظلمی می‌خواهید انجام دهید.
نبوی ادامه داد: یکی از اساتید دانشگاه گفته است آدرس غلط به مردم ندهید نگوئید مشکلات اقتصادی بر اثر تحریم‌هاست، آمریکا و اروپا هم مشکلات اقتصادی دارند، مشکل تحریم اقتصادی نیست، تحریم باعث بدبختی برای ما نیست، مشکلات ایجاد کرده اما باعث رشد شده است.
وی با اشاره به این‌که آمریکا و اسرائیل یک‌سری آدم نادان را تحریک کرده‌اند که به جان شیعیان بیفتند، ادامه داد: با اندکی تأمل می‌توان فهمید که گروه‌های داعش، طالبان و گروه‌هایی از این دست دست پرورده آمریکا هستند.
حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به این‌که خون شهدای غزه برکات زیادی برای همه دارد، افزود: کشورهای غربی تبلیغ می‌کنند ایران طرفدار شیعه‌هاست و آن‌ها را علیه سنس‌ها تحریک می‌کند و این درحالی‌است که موشک‌های ابابیل و فجر که گروه مقاومت علیه اسرائیل از آن‌ها استفاده می‌کنند، موشک‌های ایران هستند و به لطف خدا تجهیزات جنگی اسرائیل که ماحصل تجهیزات پیشرفته آمریکاست دچار مشکل شده است.
وی با بیان این‌که مردم ایران نمی‌توانند در مقابل ظلم ساکت بنشینند، ادامه داد: پرورش یافته مکتب امام علی(ع) و امام حسین(ع) باید این‌گونه باشد چراکه ائمه ما همواره مردم را به دشمنی با ظالم و کمک به مظلوم دعوت کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که اگر حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی‌ها نبود تاکنون آمریکا و اسرائیل بارها به ایران حمله می‌کردند، گفت: از زمانی‌که از طرف امام خمینی(ره) روز قدس را نام‌گذاری کرد، حمایت‌ها و حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل شکست‌هایی داشته است.
وی ادامه داد: یکی از این شکست‌ها، فرار آمریکا و فرانسه از لبنان است و ایجاد حکومت فلسطینی در باریکه غزه، شکست اسرائیل در جنگ 22 روزه، شکست در جنگ 33 روزه جنوب لبنان را می‌توان از جمله شکست‌های اسرائیل دانست.
نبوی در پایان اظهار کرد: از اثرات روز قدس و تظاهرات این روز می‌توان به نشان دادن چهره منفور اسرائیل و آمریکا و نشان دادن چهره منفور داعش و این‌که گروهک داعش آمریکایی محض است اشاره کرد.

captcha