جهاد دانشگاهی به‌دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 1436945
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
امام جمعه موقت قزوین:

جهاد دانشگاهی به‌دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است

گروه اجنماعی:‌ جهاد دانشگاهی نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است که طبق دستور امام‌(ره) تشکیل شده است تا آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است که طبق دستور امام‌(ره) تشکیل شده است تا آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشد و امروز همچون نهالی تنومند در نظام جموری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با تعاملی که با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد ‌می‌تواند ایده رهبر معظم انقلاب را در‌خصوص اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ‌بین دانشجویان به نمایش در آورد.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا در جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه تبلیغ و تبیین دین که بر‌عهده رسانه است، رسالت انبیا نیز بوده است، افزود: رسانه با ابزار تبلیغ می تواند با نشاط و امید واری که بخشی از آن در نام آنان نهفته است مردم را با آگاهی از ارزش‌های حقیقی اسلام رهنمون کنند.

به گفته وی جهاد دانشگاهی می تواند علم را به ثروت تبدیل کند برای اینکه پلی بین دانشگاه‌ها و دانشجویان محسوب می‌شود و این پیوند هر چقدر محکم‌تر باشد نتایج بهتری دارد.

امام جمعه موقت استان قزوین با اشاره به اساس حرکت فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی  در مسیر علم و تذهیب حرکت می‌کند و باید محور عملکرد خود را طبق فرمایش رهبر انقلاب قرار دهد تا انتظاری که رهبر از این نهاد علمی و فرهنگی دارد برآورده شود.

captcha