حضور ۱۰۰ سالمند زنجانی در دوره‌های معرفت‌افزایی حرم رضوی
کد خبر: 1440848
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

حضور ۱۰۰ سالمند زنجانی در دوره‌های معرفت‌افزایی حرم رضوی

گروه اندیشه: مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۱۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد زنجان همزمان با دهه کرامت در دوره‌های معرفت‌افزایی دینی حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند.

محمدرضا صراطی، مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که طرح ملی «حج فقرا» هر ساله به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور به اجرا درمی‌آید، گفت: این طرح با محوریت اعزام سالمندان تحت پوشش این نهاد که به دلیل شرایط خاص اقتصادی موفق به تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) نشده‌اند، به مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر این طرح به صورت پراکنده در روزهای مختلفی از سال برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، اعزام سالمندان تحت پوشش کمیته امداد از سراسر کشور به مشهد مقدس، در طول دهه کرامت انجام خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان این‌که این طرح در قالب اردویی زیارتی و معرفت‌افرایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور سالمندان در دوره‌های معرفت‌افزایی دینی آستان قدس رضوی، مهم‌ترین بخش فرهنگی این طرح خواهد بود.

صراطی عنوان کرد: هزینه‌های سفر این افراد که همگی سالمندان بالای 50 سال هستند، از سوی خیّران استان‌ها تأمین شده و مراحل اعزام آنها نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که سال گذشته 110 نفر از سالمندان زنجانی از مزایای طرح «حج فقرا» بهره‌مند شدند، تأکید کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی های انجام‌شده، 100 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد زنجان همزمان با دهه کرامت در دوره‌های معرفت‌افزایی دینی حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند.

این مسئول در پایان یادآور شد: آموزش‌های قابل ارائه به اعضای کاروان‌های حاضر در کلاس‌های معرفت‌افزایی براساس سن و جنسیت افراد متغیر بوده و آموزه‌های کاربردی از دین به روش‌های جذاب به آنان ارائه می‌شود.

captcha