تلاش فعالان دینی برای مبارزه با اندیشه‌های ناصحیح تحدید نسل
کد خبر: 1444904
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
امام جمعه موقت قزوین خواستار شد:

تلاش فعالان دینی برای مبارزه با اندیشه‌های ناصحیح تحدید نسل

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام عابدینی یکی از وظایف روحانیت، ائمه جمعه و جماعت، وعاظ و فعالان دینی را مبارزه با اندیشه ناصحیح تحدید نسل میان مردم با تکیه بر آیات و روایات دانست.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه تبلیغ فرزند‌آوری وظیفه‌ای همگانی است، اظهار کرد: اگر همه افراد جامعه در هر پست و مقامی در درجه اول خود عامل به تکثیر نسل باشند می‌توانند با تبلیغ عملی خود جهت ترویج فرزندآوری فعالیت کنند.

وی افزود: اساس آموزه‌های قرآنی و سیره و سنت پیامبر اکرم(ص)، بنا را بر تکثیر نسل گذاشته‌ است و خداوند در آیاتی از قرآن به صراحت تمام ذکر کرده که مبادا نگرانی از معیشت و آب و نان مانع از فرزندآوری و یا کشتن فرزندان شود.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: در روایات هم داریم که پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت حتی به سقط شده‌های امت خود نیز افتخار خواهد کرد و این امر نشان‌دهنده اهمیت فرزندآوری و ازدیاد نسل است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 31 سوره اسراء «وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءًا کَبِیرًا؛ و فرزندان خود را از ترس تنگدستی نکُشید که ما به آنان و شما روزی می دهیم; به راستی کشتن آنها گناهی بزرگ است»، بیان کرد: مطابق این آیه روزی‌دهنده واقعی در زندگی انسان خداوند است و اگر دقت کرده باشیم خداوند متعال قبل از تولد هر کودک روزی او را در اختیارش قرار داده است و یا این طور هم می‌توان گفت که هر کودکی در هنگام تولد روزی خود را هم با خود به همراه می‌آورد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین بیان کرد: وقتی ما این نوع نگاه را در دین نسبت به تکثیر نسل داریم به هیچ عنوان نباید به تحدید نسل فکر کنیم برای اینکه معیشت و رزق انسان در دست دیگری است و باید با ازدواج و تکثیر نسل در راه عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی قدم برداریم.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه رزق‌دهنده اصلی خداست، گفت: در بحث رزق، انسان حتی اختیار رزق و روزی خود را هم ندارد چه رسد به اینکه دنبال رزق و روزی دیگران هم باشد و وقتی که اعتقاد پیدا کنیم که روزی‌دهنده واقعی خداست دیگر لازم نیست نگران مسائل مادی و روزی باشیم.

وی ترویج جهت فرزندآوری و تکثیر نسل را وظیفه همگانی دانست و گفت: اگر همه افراد جامعه در هر پست و مقامی در درجه اول خود عامل به تکثیر نسل باشند می‌توانند با تبلیغ عملی خود در ترویج فرزندآوری کمک کنند.

captcha