پیگیری بحث تکریم و مقوله‌های فرهنگی سالمندان از طریق کارت منزلت
کد خبر: 1451342
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
رستمی عنوان کرد:

پیگیری بحث تکریم و مقوله‌های فرهنگی سالمندان از طریق کارت منزلت

گروه جامعه: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان اعلام کرد: بحث تکریم و مقوله‌های فرهنگی سالمندان را از طریق کارت منزلت پیگیری و خدماتی را به صورت نیم بها به سالمندان ارائه می کنیم.

صادق رستمی، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقدامات این شورا برای سالمندان کشورمان پرداخت و اعلام کرد: در جلسه شورای ملی سالمندان در حال نهایی کردن سند ملی راهبردی سالمندان کشور هستیم که در این سند وظایف دستگاه‌های مختلف و تکالیف وزارتخانه‌ها در خصوص سالمندان مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل بیمه‌های مراقبتی سالمندان که به وزارت رفاه مربوط می شود تهیه شده است، اظهار امیدواری کرد تا این دستورالعمل به زودی نهایی شود و گفت: بحث تکریم و مقوله‌های فرهنگی سالمندان را از طریق کارت منزلت پیگیری و خدماتی را به صورت نیم بها به سالمندان ارائه می کنیم و قرار است هر وزارتخانه مسائل فرهنگی سالمندان را در بسته‌های خدمتی خود مد نظر قرار دهد.
تهیه بانک اطلاعات سالمندان کشور و ساماندهی سالمندان با هدف سنجش نیازهای آنها و استفاده از مشارکت سالمندان در حوزه‌های مختلف از دیگر اقداماتی بود که رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از انجام انها خبر داد و تصریح کرد: سالمندان برای ما یک فرصت هستند به شرطی که بتوانیم ظرفیت تجربی و علمی آنها را ر زمینه‌های مختلف به کار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان جمعیت سالمندی رو به افزایش است، گفت: پیش بینی می شود در سال 2050 یک سوم تا یک چهارم جمعیت کشور ما سالمند باشند که اگر برای این مسئله برنامه‌ریزی نکنیم و نتوانیم در دهه‌های مختلف نیازهای سالمندان را برآورده کنیم، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

رستمی همچنین اعلام کرد: تلاش داریم خلأهای قانونی سالمندان را در برنامه ششم توسعه مطرح و رفع کنیم تا بتوانیم الزام‌های قانونی را برای احقاق حقوق این افراد کسب کنیم.

captcha