ثبت وقف جدید در بهبهان با نیت ترویج فرهنگ دین اسلام
کد خبر: 1453556
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

ثبت وقف جدید در بهبهان با نیت ترویج فرهنگ دین اسلام

فعالیت اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهبهان از ثبت یک وقف جدید در این شهرستان با نیت ترویج فرهنگ دین مبین اسلام خبر داد.

سیدرحیم پناهنده، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهبهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از ثبت یک وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه یک باب مغازه به مساحت 80 متر مربع توسط احسان شمائدی وقف شده است، افزود: این وقف با نیت ترویج فرهنگ دین مبین اسلام به ثبت رسیده است که با توجه به نظرات کارشناسان ارزشی ریالی این مغازه بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه بهبهان با تأکید بر اینکه در وقف‌نامه این موضوع به ثبت رسیده است که تا زمان زنده بودن واقف مسئولیت توزیع درآمد آن با توجه به نیت واقف است، افزود: در ادامه آمده است که در صورت فوت واقف توزیع درآمد آن بر حسب نیت واقف با نظارت اداره اوقاف خواهد بود.

پناهنده با تصریح بر اینکه اجرای نیت اینگونه موقوفات بسیار مشکل خواهد بود، گفت: اگر نیت واقف مشخص بود کار متولیان اجرای نیات آسان می‌شد اما اکنون که نیت مشخص نیست و هدف جامع دین اسلام است، اجرای دقیق نیات بسیار مشکل‌تر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در بهبهان هیچ‌گونه موقوفه قرآنی وجود ندارد، گفت: با توجه به نیت واقف می‌توان درآمد حاصل از این موقوفه صرف فعالیت‌های قرآنی این شهرستان شود. در کنار این برای برگزاری بزرگداشت‌های اسلامی نیز استفاده از این موقوفه بلامانع است.

پناهنده اظهار کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان هیچ‌گونه موقوفه قرآنی وجود ندارد و علاوه بر آن این شهرستان از وجود موقوفه درمانی نیز محروم است امیدواریم موقوفات خیّران بهبهانی در زمینه‌های قرآنی و درمانی هدایت شود که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان و متولیان امر است.

captcha